fredag 3 september 2010






Nytt på Fotobloggen Veteranbilar mm.






Bloggen som försvann

(Hurra, är tillbaka igen)

Av någon konstig anledning så försvann min förra blogg om Malmöfestivalen. Nåväl, den hade varit på plats i c:a en vecka men tyvärr så försvinner den även från historiken och detta tycker jag är värre. Vad har hänt? Jag måste erkänna att felet var nog mitt eget eftersom jag höll på att experimentera. Det var då det hände. Hela texten finns dock kvar i HTML sidan men sedan inget mer.

Sedan hände en annan grej och det var när man frågade om jag ville ha engelsk översättning på mina www sidor och jag tänkte mig inte för utan pekade på Ok. Jag är tyvärr inte kapabel att ändra tillbaka för mina datakunskapers gräns har nått den yttre gränsen.

I går när jag laddade in ett filmredigeringsprogram på min Laptop så plockade detta programmet bort alla mina www adresser så det var bara att lägga in dessa från början igen. Surt.

Nu vet jag inte om jag skall våga lägga in detta program på min stationära dator.

Jag kommer inom kort att göra en riktig blogg eftersom denna kom till för att lugna läsarna av bloggen.


Vad var det jag sa?

Detta är ett konstaterande som jag sällan vill ta i min mun eftersom detta låter typiskt besserwisser. Nu gör jag dock ett avsteg eftersom läsarna av min blogg själv kan konstatera, att jag inte var fel ute när jag i mars 2009, berättade att bussar kan vara ett alternativ till spårvagnar under vissa förutsättningar.

Gå gärna in i historiken så kan Ni läsa vad jag skrev då.

Anledningen är att Radio Malmöhus idag berättade om denna fantastiska möjlighet som kan bli ett billigt alternativ till spårvagnar.
Detta har Skånetrafiken äntligen upptäckt men dom är ju experter på området. Ett tips till Skånetrafiken, läs Kenneths Vardag så kan Ni få ett och annat tips som jag bjuder på.

Nu får jag börja fundera på vad min nästa (riktiga) blogg skall handla om. Den kommer inom kort.

Under tiden så kan Ni ju besöka min youtubesida för här finns lite av varje.

Peka på "visa mer" under den tredje bilden till höger så hittar Ni alla mina egna inslag.

Tågresan över Kielkanalen är en "höjdare" liksom storm på Atlanten.


Vännen Kenneth

Inga kommentarer: