torsdag 16 september 2010
















Q-Park varför inte visa fotot?

Se mina två tidigare bloggar

Idag skall jag betala P-böterna till Q-Park (f.d. Car-Park). Inte för att de har rätt utan för att (som säkert många med mig väljer) få saken ur världen. Ett företag som låtit sin egen opartiska?? domstol avgöra ärendet.

Om det nu verkligen fanns ett foto, som jag starkt betvivlar. Varför valde man inte den enklaste vägen d.v.s. låta offret ta del av detta? Därmed hade hela saken varit solklar oavsett i vilken riktning det hade slutat.

Q-Park är inte vinnare i slutändan utan den fadda smaken av oärlighet har uppmärksammats av många med mig. En förlorare också i detta samband är Annebergsgården som jag i fortsättningen kommer att undvika, vilket är jättetråkigt, eftersom deras restaurang är mycket bra.

Tre fullsatta föreställningar

















I veckan som just nu skenar iväg så har jag (och kommer även i kväll) besökt Johannamuseet som haft (har) tre Glenn Miller föreställningar med Amiralens Storband. Man hade hoppats på en fullsatt kväll plus ytterligare en kväll med hygglig publikanslutning. Det blev tre fullsatta föreställningar med väntelista till den sista föreställningen i kväll torsdag.

















Jag har filmat, spelat in och fotograferat så det är inte bara bandet och utmärkte ciceronen Jan Olsson (Jolson), som kan allt som är värt att veta om Glenn Miller, som behöver hämta andan.
Konserterna har uppskattats av publiken med stora ovationer. Intressant är att likt en teater så blir det bara bättre och bättre för varje föreställning. Första kvällen stördes vi av att ljudet från början inte var helt perfekt, igår lät det som det skulle och bandet var också ytterligare ett snäpp bättre. Ikväll så saknas tre ordinarie musiker men vikarierna är inte dåliga vågar jag lova. Kan det bli ännu bättre frågar jag mig?








Petri Soikkeli, Bandet med orkesterledaren Anders Åhlin





Amiralenbandets vänner

Vi har en lista där de som vill ha Amiralenbandets Nyhetsbrev skall skriva in sina adresser. Första kvällen fick vi 24 nya vänner och igår 36 vilket är det mesta vi fått vid en enskild konsert, fantastiskt.


Vill Du också ha vårt Nyhetsbrev maila till undertecknad:
keam@bredband.net

Håll ögonen på min filmsida d.v.s. Youtubesidan för där kommer några inslag inom kort.
www.youtube.com/malmoearena



Keep Swinging

Kenneth

Peka på bilderna så förstoras dessa.

Länkar:


Inga kommentarer: