lördag 11 september 2010

Väntar på ett foto 2




















Tack!
Pastor Jones?


Till att börja med så vill jag framföra ett tack till Pastor Jones!! För första gången på veckors veckor så handlar det inte i första hand om Valet eller Zlatan när man slår på TV nyheterna. Befriande. Utan att fördjupa mig i ämnet alltför mycket så har Pastor Jones rätt i en sak. Att bygga ett Muslimskt Center i Grand Zero vore att förödmjuka offren och anhöriga ja t.o.m. hela Amerikanska folket.

Jag tror inte att ens detta skulle kännas rätt i den Muslimska världen. Bygg gärna ett Muslimskt center men inte i närheten av Grand Zero kanske inte ens i New York.

Nu till mindre triviala händelser

Huvudrubriken "Väntar på ett foto" är det jag just nu gör. Se min förra blogg så förstår Ni vad jag menar.

En viss (mail) brevväxling pågår med Q-park. Dessa vägrar att visa upp fotot som med stor säkerhet skulle bekräfta att jag har rätt.



Man vägrar t.o.m. att beröra detta utan glider undan. Man har skrivit att jag kan vänta med betalning till deras s.k. domstol fattat sitt beslut. Eftersom att man vägrar en sådan enkel sak att visa fotot så har jag inget större hopp att slippa att betala. Två till fyra veckor kommer detta att ta och det värsta för mig är att om c:a två veckor så ger jag mig iväg ut i Europa. Jag hoppas att det är ur världen innan jag reser.

Q-Park är f.d. Car Park vilka hade ett dåligt rykte när det gällde att skipa rättvisa. Jag vet för jag hjälpte en vän för ett antal år sedan att komma ur en liknande situation som min. Vännen arbetade på bilverkstad och hade inte möjlighet att under arbetstiden lägga ner en massa arbete med att nå Car Park. Han hade inte heller dator och var inte bra på att verbalt framföra sina protester.

I mitt fall, och jag har noterat detta vid flertalet tillfällen, arbetar man ofta så att man sitter och spanar på rätt tillfälle att slå till. Likt ett rovdjur eller Älgjägare som väntar på sina offer. Man lever ju på att lappa så många bilar som möjligt vilket är deras affärsidé. Man har ju delvis lagen på sin sida tyvärr.


Här måste myndigheterna ta till hårdhandskarna så att P-bolagen tvingas att arbeta på ett seriöst sätt så att inte oskyldiga drabbas av en för många tung extautgift.

Fortsättning följer To the bitter end.


Statistik

För några veckor sedan så klagade jag över att man inte fick fram statistik på hur många besökare man har på sin blogg. Efter en hel del letande så visade det sig att det var mycket enklare än vad jag anat.

Möjligtvis så har man varit rädd för att få fram siffror för det kan ju vara så att det finns bara ett fåtal läsare av min blogg. Jag är ju inte precis någon kändis som får draghjälp från när och fjärran.

Det framkom bl.a. att sedan juni fram till den 10 september så hade 4092 besökt min blogg. För mig ett överraskande positivt konstaterande. Bara i Augusti hade 1966 besökt bloggen.

Sämre beställt däremot med min fotoblogg vilket är synd för här finns så många fina gästfoton. I ärlighetens namn så har jag inte skött denna på det sätt den är värd. Ni som inte besökt denna gå gärna in på:

http://www.kennethsvardagfoton.blogspot.com/

Om inte annat för att förbättra statistiken.

Min Youtubesida med 42 filminslag rullar på bra tycker jag. Här har mina inslag visats för 19.374 besökare från nästan hela världen. Jag har hållit på i c:a 14 månader. Bästa tittarsiffra för en enskild dag är 176 visningar.

Nu vet jag att många rynkar på näsan. Förra året när miss Lee framträdde i samband med Malmöfestivalen så fanns inom några dagar bortåt 40 000 besökare. Inslaget var filmat med en mobiltelefon och var skakigt och darrigt. Men genom modern teknik SMS mm så når man snabbt ut till tiotusentals ungdomar.

Man skall tagga inslagen man gör. Till att börja med så visste jag inte vad detta innebar men alltefter man börjar att fatta saker och ting så blir det bättre och bättre.

Min filmkanal hittar ni på: www.youtube.com/malmoearena

När ni kommer in på entrésidan så finns det tre av mina inslag på bild. Under dessa så står det visa alla klicka på denna text så kommer alla mina inslag fram.


Till slut en annorlunda stol



Det är ju dåligt med foton i denna blogg likaså i den förra därför känner jag en viss skyldighet att ta in några aktuella bilder. En ny Möbeljätte håller på att etablera sig i Scandinavien och Malmö är första anhalt. IKEA:s gamla varuhus på Bulltofta blir i höst XXX Lutz. Världens näst största Möbelkedja (IKEA Största?) med Österrike som hemmaplan. Deras jättestol kan man inte undvika när man kör längs inre Ringvägen i Malmö.







Figuren vid vänster stolsben är min fru
Genom att dubbelklicka på bilderna nedan så
får Ni en ännu bättre uppfatting höjden och storleken på stolen.



















Även i mörker imponerar stolen, fast alla som kommer längs Ringvägen kanske inte är helt medvetna om storleken på bjässen.














Vi hörs

Kenneth
foton:Undertecknad


Bra länkar: http://www.amiralensstorband.se

Inga kommentarer: