torsdag 9 september 2010

Väntar på ett foto













Jag väntar på ett foto

Så här ligger det till, jag besökte igår den 8 september Annebergsgården i Malmö. Här är det 4 timmars fri parkering för besökare. Min vana trogen placerade jag P-skivan på (från mig sett) vindrutans vänstra sida. Klockan var 13.50. När jag återkom var klockan 16.10. Skivan ställde jag på klockan 2. Jag såg först inte lappen på den högra vindrutetorkaren utan plockade ner skivan för att köra iväg. Då såg jag något som fladdrade, reklamlapp var min första tanke.

Icke sa Nicke det var en P-bot. På denna kunde man utläsa att P skivan var felinställd/ej läsbar. Turligt nog så hade man fotograferat bilen så det skulle vara lätt att visa vad som var rätt eller fel.

Jag ringde P-bolaget och bestred deras krav. "Vi har inte fått in fotot ännu sån ring i morgon eller på fredag" svarade vederbörande.

Ok, fast idag så skickade jag ett mail, det hela borde vara avklarat oavsett vem som hade rätt eller fel. Skicka fotot bad jag. Jag fick svar att jag kunde överklaga och vänta med betalning tills det hela var avgjort.

Varför? svarade jag skicka fotot bara.

Har jag fel (vilket jag inte har) så betalar jag på studs så är saken avklarad.
Nu vet jag att detta är ett sätt att skjuta det hela framför sig d.v.s. om att få mig att tröttna.

Själv så bryr jag mig inte om den "rimliga" summan av 400:- men det finns många människor som kommer i kläm som varken har tid eller dator eller kanske t.o.m
pengar men som ändå betalar in snällt för att undvika en massa besvär.
Jag kommer inte att betala en spänn förrän jag får se fotot. Lagen säger att man skall betala och sedan prövas fallet men då får man väl se över lagen eller dessa idiotiska regler.

Det skulle vara intressant att höra om det finns andra som hamnat i en liknande situation.

P-bolaget Q-Park hette tidigare Car-Park.

Vänligen

Kenneth
Fortsättning följer

Inga kommentarer: