fredag 30 december 2011

Malmö en farlig stad?




Malmö en farlig stad?

När jag träffar människor från andra delar av landet och jag berättar
var jag bor så frågar man direkt om det är inte farligt att bo i Malmö?

Jo det är det, om man inte håller sig till normala platser och umgängen.
Åtminstone känner jag så. Man ger sig inte gärna ut när det är mörkt
eller till skumma delar av staden om det inte är absolut nödvändigt. 

Mycket som handlar om Malmö är tydligen kontroversiellt. När det går
dåligt för Malmö så gottar många sig. Det kan vara Malmö Redhawks
eller MFF. Dessa är knappast älskade utanför stadens gränser, alla
vill slå oss. Det måste kännas skönt att ha hatobjekt, som jag förvisso
kan förstå, även om dessa klubbar drar mycket publik till arenorna 
och ger stor "media-underhållning".

För att återgå till rubriken så är dessa s.k. gängkrig till största 
delen invandrarrelaterade fast det får man inte säga eller skriva
 om för då är man en Sverigedemokrat, vilket inte jag är, men på 
denna punkt har man mer klart för sig än alla andra partier
 tillsammans. 

Vapen finns det hur mycket som helst av. Idioterna fördärvar
 för alla d.v.s. även för invandrare som sköter sig som de flesta gör. 
De tar lika stort avstånd från de kriminella som Svenssons. 

Det finns egentligen bara en sak att göra, kasta ut de som ägnar 
sig åt att förstöra för oss vanliga människor. Om man kommer 
till ett annat land så skall man ha klart för sig att begår man 
upprepade kriminella handlingar så skall man ut ur landet, 
därmed basta. Ändra lagen omgående, liksom Danmark gjort, 
så att man kan befria de kriminella från Svenskt medborgarskap. 

Av någon konstig anledning så är Sverige väldigt mesigt. Har man
min uppfattning så är man invandrarfientlig, fast jag är övertygad
om att 80 - 90% av alla som bor i Malmö känner likadant.

Regeringen som jag trodde skulle vara mer klarsynt än tidigare
 regeringar är en stor besvikelse. Dom lever i sin egen värld och
 tycker att invandrare endast är av godo oavsett hur
illa de uppträder. 


VAKNA nån gång

Vi kan inte ha det så. Oavsett hur jag själv känner det så är de 
flesta människor i Malmö otrygga. Man lever i ett land som tidigare 
satt tryggheten i första hand. Vad blev det av det landet?

Vi måste skapa lagar och domstolar som kan hantera problemen
och då gäller det givetvis inte enbart invandrare. Alla som ägnar 
sig åt kriminell verksamhet skall få känna av det.

Smakar det så kostar det.  

Med dessa rader vandrar jag in i 2012 men känner ingen
större entusiasm för att tiderna i detta avseende blir bättre.

Fast man vet aldrig


Foto: Kenneth Svensson
Vill Ni dra på smilbanden? 
(vilket kan behövas efter ovanstående rader)
så kolla min förra blogg. Här finns några intressanta tips.


Vännen 
Kenneth

Se även:





  



Inga kommentarer: