lördag 24 december 2011

I am an Airline Pilot


I am an Airline Pilot

Julafton och jag har nyss bläddrat igenom tre dagars TV-program
med magert resultat. Jag gillar sådant som är roligt och köpte
för en tid sedan en DVD som TV4 hade givit ut och som handlade 
 om Svensk Humor.
Bortkastade pengar konstaterade jag snabbt och DVD:n kastades
 i papperskorgen. Den humor som TV4 presenterade var i mina
ögon helt sjuk. Ok det fanns undantag men dessa var få.
I rättvisans namn så finns denna serie i ett antal DVD skivor
men risken att kasta fler i papperskorgen fick mig att avstå
att investera i fler vilket var ett lätt val.
Jag sörjer Lasse Brandeby som tyvärr gick bort för en tid sedan. 
Lasse stod för två klassiker i Svensk TV Kurt Olsson och
 Rolf Mjunstedt.




Foster Brooks


Maj 1912 - Dec 2001

Nu till rubriken, orden som myntades av den Amerikanska komikern 
Foster Brooks som hade ett av de roligaste inslagen i TV apparaterna
jorden runt när han något lätt salongsberusad (asfull) kom i snack 
med Dean Martin i en bar. 
Denna video kan Ni se på min Youtubesida under rubriken favoriter.
Ett Kurt Olsson inslag (visades nyligen på TV) var när han intervjuade
Jerry Williams. En fullständigt vansinnig intervju som fick Jerry att
vika sig av skratt så även vi framför TV:n.


Charlie Callas

Dec 1924 - Jan 2011




Sedan har vi ännu en vansinnigt rolig komiker från USA Charlie
Callas när han i det Amerikanska programmet Roasts "hyllar"
Dean Martin och Frank Sinatra. Även om Ni har svårt för 
engelska så strunt samma, här behövs det ingen översättning. 
Sedan kan Ni uppleva Dean Martin och Goldie Hawn i ett av de
 tidiga programmen med Goldie i Amerikansk TV. Goldie är inte alls
 en dum blondin som Dean och många andra hade fått för sig.

Tillbaka till vår Svenska favoriter så har jag två inslag från
Hjalmars Spelhåla som är obetalbara, Hipp Hipp inte att
 förglömma, eller Galenskaparna, eller scenen från Picassos
äventyr som också är obetalbar.


Victor Borge

Jan 1909 - Dec 2000


Lite Victor Borge är inte heller fel. Den största från våra
breddgrader av dem alla i USA.

Ja som Ni förstår så får Ni fullt upp framför datorn framöver.
Kvaliteten är inte alltid den bästa men vadååå.

Och skulle Ni inte gilla humor så kan Ni alltid kolla in trumduellen
mellan två av de främsta?? Gene Krupa och Buddy Rich.




Till slut God Jul


Kenneth o Anne-Marie


Länken till härligheterna
www.youtube.com/malmoearena








   


   

Inga kommentarer: