måndag 2 januari 2012

Ett nytt spännande år


Ett nytt spännande år!

Året startade med ännu en dödsskjutning i Malmö. Kl 00.32 (Nyårsnatten)
 avlossades ett antal skott mot en 15 årig pojke i Rosengård som avled
c:a ett halvt dygn senare. Min senaste blogg som handlade om våldet i 
Malmö hade knappast hunnit publicerats innan skotten i Rosengård.


Foto kl 24.00 - 32 minuter senare så föll ännu ett offer för våldet i Malmö


Beträffande rubriken så kanske den låter missvisande men den 
handlar egentligen om vad som undertecknad har att se fram emot
men även här kom en sak emellan, nämligen Statistik.


Händelserna i Malmö är av en helt annan dignitet och man får hoppas 
att man från regeringens sida äntligen får upp ögonen för vad som 
händer i vårt land. 
Till att börja med så skall skjutvapen, knivar, skruvmejslar bort 
från gatorna och därmed basta.


Att sedan skicka iväg dessa element som gör livet surt för vanliga
människor borde vara självklart. Någon diskussion kring detta
torde vara helt onödig.


Statistik


Statistik är något som intresserar de flesta. Det kan vara Partisiffror, 
 Bilförsäljning, Idrott mm. Själv följer jag hur många som är inne
och besöker mina Bloggar och Youtubesidor. När det gäller bloggen 
Ni just nu läser den redovisas från en ruta uppe i högra hörnet. 


Just nu när detta skrives så visar den 31.604 vilket jag
har tyckt vara ganska bra.


Jag gick in i min redovisning från Blogger och läste av månad för 
månad sedan jag började att blogga juni 2009.


Vadnudå?  


I statistikkurvan så såg allt Ok ut till jag kom till Januari 2010
för därefter visa Februari 2011




Ett helt års statistik var bortblåst


 Ett helt år av redovisning d.v.s. c:a 21.000 besökare var bortblåsta. 


Nu är det omöjligt att säga hur många som det rör sig om totalt 
så i mitt fall har jag räknat samman vad det handlat om under de 
redovisade antalen delat med antal månader = 18 månader
31.600 vilket gör 1.755 besökare i snitt i månaden.


 Plussar jag på detta snitt (12 försvunna månader) så innebär 
detta att 21.000 besökare är ej redovisade från 
Bloggers Administration.


Jag har försökt att nå Blogger men hittar ingenstans dit man 
kan maila eller ringa. Endast automatiska frågor med svar. 
Urdåligt Blogger. Vad har egentligen hänt?


Jag har ännu en blogg d.v.s. min fotoblogg som har ett lågt 
besökar antal. Även här kollade jag upp redovisningen
 och hittade exakt samma fel d.v.s. ett helt år bortblåst.


Jag informerade min vän i Borås, Staffan Sävenfjord, som också 
bloggar, några timmar senare svarade att vid koll av statistiken 
så saknades även där ett helt år. 
  
Staffan hade precis firat att 50.000 besökt bloggen men kan nu
lägga till ett icke oansenligt antal besökare. Jag har själv räknat
fram c:a 2.900 i månaden vilket gör att Staffans blogg torde
vara uppe i c:a 85.000 besökare. Grattis Staffan!!


Jag rekommenderar alla bloggare att kolla upp statistiken från 
Blogger för jag misstänker att detta problem har drabbat alla
deras bloggare.


*Här kommer (korrekt) statistik för mina sidor. 


 www.kennethsvardag.blogspot.com 


52.600 besökare
*enl. ovanstående beräkning) 


  
www.kennethsvardagfoton.blogspot.com 


4.350 besökare
* (enl. ovanstående beräkning)




www.youtube.com/malmoearena


50.366 besökare
(Startade maj 2009)


Till detta kommer de som besökt sidan där jag hämtat
videos från nätet = Favoriter


14.977 besökare


Sammantaget så har mina tre
 sidor besökts av:


122.293
*med ovanstående reservation




Bästa hälsningar och tack för att Ni besök(er)t
mina sidor på nätet.


Vännen
Kenneth





Länk till Sävenfjords blogg:
www.savenfjord.blogspot.com  

   

Inga kommentarer: