torsdag 4 november 2010




















MKB Kabel TV

Ni som följt min blogg de senaste veckorna har noterat min ilska på MKB och Connect TV som blåst oss på intressanta TV kanaler, åtminstone trodde jag detta.

Innan Ni läser dessa rader så gå gärna två bloggar tillbaka så blir Ni insatta i problemet.

De senaste veckorna har min ilska kokat över efter att blivit av med för mig viktiga kanaler TV4+ och TV4 sport.

Jag har också fått många kommentarer från personer som följer min blogg.

MKB svarade ganska snabbt på mitt brev (mail) till dem. Svaret skall jag inte i detalj gå in på men man frånsade sig och sin leverantör Connect TV
hela ansvaret.

Detta är ett problem som måste lösas av VIASAT och TV4 sa man. Ärligt talat så trodde jag inte på denna förklaring varför jag kontaktade berörda parter och idag så fick jag ett (snabbt) svar från TV4 där man rakt på sak utan omsvep tog på sig hela skulden.

Förhandlingar mellan TV4 och VIASAT pågår och man hoppas att problemet kan vara löst inom en inte alltför avlägsen framtid.


Med andra ord så är jag skyldig MKB och Connect TV en ursäkt. Jag är ärligt talat glad för att TV4 rakryggat tog på sig hela ansvaret.


Förhoppningsvis så kanske jag rörde om i grytan vilket framtiden i såfall får utvisa.


Vännen

Kenneth


Inga kommentarer: