tisdag 16 november 2010

Drama med lyckligt slut



















Drama på Minikryssning

För några dagar sedan så berättade jag (se min förra blogg) om en 
förestående Mini Kryssning.

Den är avverkad nu. Ett par härliga dagar med bl.a ett fantastiskt julbord.


Strax innan fartyget, Crown Seaways, seglade in i Köpenhamns 
hamninlopp blev dock främsta minnet av denna kryssning ett drama 
som jag på nära håll fick uppleva.
  
Jag stod några meter från händelsen med kameran i 
högsta hugg som enda vittne utöver DFDS folk som 
snabbt var på plats.
























Här kommer de unika bilderna med text.

För att kunna läsa texten bra så klicka på 
bilderna så förstoras dessa.








































































































































Fartyget låg stilla c:a 10 minuter då dramat utspelades och läget var
 som mest kritiskt. Då erfor också många andra passagerare vad som 
höll på att hända.


Kryssningen då?


Jodå mycket trevlig. Helt i klass med de bästa Finlands/Ålands- 
kryssningarna. Crown of Scandinavia är ett mycket trevligt och
 fräscht fartyg men en härlig besättning. Maten är mycket god, 
priserna i Shoppen bra även om dessa inte går att jämföra med
 Bordershoppen mm i Tyskland. 


Man känner sig väl omhändertagen och servicen är fantastisk därför 
längtar man ut igen och igen.


Crown Seaways idag

Missa inte min förra blogg för här finns en hel del intressant.


Fotobloggen just nu.


   Vill Ni se foton på en Medelhavskryssning så kolla in Christer Svärds 
bilder på min fotoblogg.



Ha det så bra

Kenneth

Denna blogg är uppdaterad den 20.11.2013






Inga kommentarer: