fredag 3 april 2009

Äntligen... alla klockorna omställda!
















Äntligen... alla klockorna omställda!

Puh, idag ställde jag om sista klockan och jag kan nu lugnt koppla av ett halvår framåt tills det är dags igen. Jag fasar redan, för då skall ju klockorna ställas tillbaka en timme vilket innebär ännu mer jobb.


Jag började omställning av klockorna redan på lördagskvällen för att åtminstone ha någon rätt när jag vaknade på söndagen.

Sedan började jakten på alla klockorna. När jag sedan trodde att allt var fixat så hittade jag ännu en klocka. Den i lilla Bob d.v.s. Miatan som jag ställde på den 1 April och tog ut på grönbetet. Klockan stirrade ilsket på mig en timme efter rätt tid och det var bara att börja trycka på en massa inställningsknappar så var den också på plats. Idag när jag stirrade på mobiltelefonen så upptäckte jag ännu, den sista måntro, en felaktigt inställd klocka men nu är denna också på plats.

Jo förresten jag har ju den falska Bvlgari (Bulgari), den stavas faktiskt så av någon anledning. Den får jag ställa om varje gång jag skall använda den, men det beror på att det är ett sådant urverk som kräver att jag antingen skakar på min klockarm hela dygnet eller så stannar den och jag får ställa in den och skaka en stund...

Jag hade dock ställt in en klockradio för någon månad sedan på sommartid av misstag men jag lät detta bero och den slapp jag att ställa om, skönt.

Nytt bussbolag, Busstouring.

Ett nytt bussbolag är fött, Busstouring. Ett annat är sålt, Feriebuss i Eslöv. Betr.
Busstouring så är det Tjörnarpsbuss som använder detta namn i Malmöterminal-en för att nå en bredare publik. Lars Nilsson med förflutet på Bussapågarna är den ansvarige och han arbetar nu hårt med att marknadsföra detta nya bolag.

Betr. Feriebuss så är det en gammal fin Bussman som åter är på scenen, Göran Johansson, d.v.s. Göran Johansson Buss.


En känd profil, Ingvar, bakom ratten i Feriebuss som nu fått Göran Johansson som ägare.


Bokningarna strömmar in både till Tjörnarpsbuss och till Busstouring. I Malmö startar i början av Maj en jättestor kongress så nu gäller det att dammsuga marknaden på bussar för det blir massor med körning i Malmö med omnejd.

Helmut Lotti

Jag måste erkänna att namnet inte lockade till någon större entusiasm. Men tänk vad man kan bedraga sig. Helmut (39) visade att det är ingen tillfällighet att han fyller arenor över hela Europa, ja inte bara i Europa utan överallt där han presenterar sina shower.

Tillsammans med 23 proffsmusiker så fyller denne (lille) Belgare hela jättescenen och i nästan två och en halv timme (pausen ej inräknad) finns Helmut på Scenen.

Temat denna kväll i Baltiska Hallen var Swingtime men även en hel del Elvis som Helmut gjort sig känd för. Helmut är lite Sammy Davis J:r, lite Frank Sinatra och ett litet stänk av Elvis, inte dåligt betyg. Av det stora utbudet av DVD och CD skivor så verkar Lotti behärska all musik.





Succé i en välfylld Baltiska Hallen som jag tycker är bättre än sitt rykte i sådana sammanhang. Missa inte när Helmut Lotti kommer till Sverige nästa gång.

Ett jättetack till Herr och Fru Tjörnarpsbuss Stig och Marianne för biljetterna.

Lite av varje

Veckan som gått har varit fylld av smått och gott. Bob d.v.s. vår Mazda Miata rullade ut på vägarna den 1 april.

Vi konstaterade att man måste nog ha någon form av campingstolar när man är ute i naturen. Man kan ju inte bara köra ut och sitta i bilen eller ställa sig bredvid. Så efter lite letande så hittade vi våra sköna stolar på Jysk. Något dyrare men mycket trevligare och bättre än vad alla andra vi testat och bäst av allt ett litet paket som lätt fick plats i brevlådebagaget i Miatan.

Jag som är "lätt" korpulent måste tänka på hur mycket stolarna klarar i vikt men här var marginalen kanon. 3150 kilo! Fantastiskt. Är den möjligtvis konstruerad för elefanter måntro?

Fast Anne-Marie tog ner mig på jorden snabbt och förklarade att det var gram och inte kilo och det var vad stolen vägde....Ridå.







Inte så tokig och priset 299:-
är ju överkomligt.


Tävling, Gissa hur länge den
håller?


Rätt svar får resterna.





För nytillkomna läsare!

Eftersom jag säkert inte har många gamla läsare kvar på bloggen så vill jag i alla fall kort berätta om Bob för nya läsare (ifall det finns sådan(a).

Bob är en liten leksaksbil från Mazda. Den känns som en riktig sportbil när man väl tagit sig in. Bagageluckan är som en brevlåda så idag får jag bekymmer när jag skall hämta tre landgångar för i kväll kommer vännen Gert Anderberg.

Gert är en Bussman ut i fingerspetsarna och han efterträdde mig som ordförande i Skånes Bussbranschförening. Det skall bli trevligt att träffa honom. Med andra ord en mycket kompetent person!

Nu är jag förstås självisk för här borde komma en bild på Gert men det är ju Bob jag i första hand skrev om. Gert får komma i nästa blogg istället.


Vännen Kenneth

www.busstouring.se
www.helmutlotti.be

www.kestravel.se

foto: Kenneth o Anne-Marie Svensson

(gäller ej klockbilden)

Ps, Missa inte Amiralens Storband på Torso Twisted onsdagen den 8 april, fri entré





Inga kommentarer: