onsdag 12 december 2012

Morgonradion = katastrof


Revelj med sordin tack, för skönare uppvaknande

Ett grymt uppvaknande

Allt för ofta så vaknar jag upp vid sextiden på morgonen.
Inte för att jag är vaken utan toabesök stör den sköna
morgonsömnen.

Fast idag vaknade jag upp halvsex och fick ett grymt
uppvaknande när jag knäppte på min Samsung fickradio.

(Jag har hörlurar så radion stör inga andra som tur är).

Annika Lantz i Nattradion

Annika Lantz och en kvinnlig kollega som påminde mycket 
om Annika åtminstone när det gäller svadan och den gälla
rösten var programledare. 

Det var nog rent ut sagt det järvligaste uppvaknande jag 
varit med om.

Ett fullständigt tjafsande om, jag vet inte vad, de pratade i
munnen på varandra och skrattade och förstörde säkert 
morgonsömnen för åtskilliga lyssnare. 

Sedan blir det nyheter vilket jag mest har radion på för att
höra. Sedan kommer Radio Malmöhus igång så fortsätter 
radioterrorn. Något bättre för där finns ingen Annika Lantz 
som tur är, för då hade jag kastat ut radion för länge sedan.

Morgonradion håller på till halv tio och sedan så blir det 
någorlunda normalt igen. 

Det verkar som att dessa radiopratare sänder för egen
skull och inte för lyssnarnas.  

     Du kan väl stänga av radion 
för katten

För många som börjat läsa bloggen så kommer ovanstående
replik som ett brev på posten. 

Men vill man lyssna på nyheter, väder, trafiken så är det radion
som gäller. 

Ni snackare i radion har ett stort ansvar för att man kan lyssna 
till ett seriöst morgonprogram men det verkar Ni inte fatta.

Det handlar bara om personliga problem som Ni gärna kan diskutera
på annan plats men inte i radion.

Och musiken då. Lika jävligt tills det blir önskeprogramm senare
under dagen, och då är det få som önskar de låtar som tydligen
Musikproducenten föredrar. Denne borde kanske lyssna på
något av dessa program eller varför inte konkurrerande kanaler.
Hade dessa spelat de låtar som morgonprogrammet gör så
hade man fått lägga ner verksamheten.

Jag har skickat ett mail en gång till vederbörande och ifrågasätt
musiken men fick då ett dumt svar att den skall passa alla lyss-
nare vilket jag tvivlar på att den gör.


 Inte ensam

Ok jag erkänner gärna att jag är en gammal gubbe men jag vågar
lova att Radio Malmöhus program utdöms på många håll.

Åk taxi, hämta ut en ny bil, inte finns radion förinställd på Radio
Malmöhus. Skulle man halka in på Radio Kristianstad så tror
man att det blivit fel någonstans.


Ingen vanlig tidning

Efter att ha prenumererat på en massa tidningar genom åren så har detta  
  tunnats ut en hel del. Anledningen är främst rent ekonomiskt efter-
som allt har blivit dyrare och plånboken tunnare p.g.a. låg pension.

En tidning vill jag dock behålla. Det är Tempus. Denna tidning
kom jag i kontakt med för c:a ett år sedan, mest eftersom jag kände
Jimmy Olsson som är chefredaktör för tidningen. Jimmy är tidningsman
ut i fingerspetsarna och har alltid varit intresserad av sådant som
inte tillhör de breda massorna. När vanliga människor åker till
Mallorca så åker Jimmy till Falklandsöarna. När andra människor
åker till Grekland så åker Jimmy till ett udda Afrikanskt land, 
och så vidare.

Tidningen Tempus tar en med ut i hela världen. Är man mer intresserad
av att få snabba nyheter från Ryssland, Italien, USA, Somalia mm så är 
detta rätt tidning. Varje Fredag ligger den i brevlådan.

 Man samarbetar med många stora drakar världen runt: The Washington 
Post, Der Spiegel, New York Times,  Financial Times mm. 

Dessutom så har man har en rad mycket kompetenta kolumnister  
som Sven Svensson, Bertil Torekull, Kjell Albin Abrahamsson och
MR Trend Sr.

Vill Ni vidga Era vyer utanför vår egen ankdamm så skall Ni testa
Tempus. 
  


Jimmy Himself

Det var allt
Kenneth

foton Undertecknad

Ps Ny layout på fotosidan:

Inga kommentarer: