onsdag 4 juli 2012

Min kärlek till honung är besvarad


Kärleken till Honung är ömsesidig

När man bor på hotell eller kryssar så serveras det som regel honung
på frukostbordet. Jag missar aldrig att pytsa på honung på någon
av mackorna. Jag som är glad för sötsaker får då min dos, vilken räcker
bra länge.

Varför inte ha honung hemma? Jo, den honungen som jag brukar inhandla
är inte av den flytande sorten och får som regel stå i skafferiet tills den
är stenhård och slutligen kastas. 

Men nu var det den flytande som gäller. Anne-Marie handlade hem
ovanstående flaska och nu är det alltid en honungsmacka till fru-
kost.  

Men

det finns ett men, honungen tycks även älska mig. Efter en portion
på morgonen så är jag som ett flugpapper. Allt jag tar i blir klistigt
t.o.m. Anne-Marie drar sig numera från en kram (kanske inte beror
 på honungen). Min laptop är klistrig, skjortan är klistrig, mobilen
är klistrig och ändå så är jag både snål och försiktig när jag pytsar
på honungen. Honungen tränger lätt igenom allt bröd och svämmar
 över om så det bara är några droppar på mackan.

Bra är dock att vi har blivit av med flugorna för dom
sitter på skjortan.

Det konstiga är att klistret sitter överallt d.v.s. även på sådant
som jag knappt haft någon beröring med. 

Jag vågar knappt gå ner till bilen för vem vet om även den får
ta del av läckerheten.

Till allvaret

Ni som följt min blogg har kunnat ta del av min kritik av Region Skåne 
och då speciellt Skånetrafiken.

I dagens Sydsvenskan finns en insändare med signaturen 
Förbannad Lokförare som bekräftar det mesta jag framfört plus en
hel del annat som är nytt för mig. Denna insändare, som givetvis
är mer insatt i Skånetrafikens förehavande än vad jag någonsin
kan bli, är en bekräftelse på hur slösaktigt skattebetalarnas
pengar hanteras av denna myndighet (läs även Region Skåne). 

Jag rekommenderar läsarna att gå in på www.postvagnen.com 
(forum för Svenska Järnvägsklubben).

Här finns massor med intressant läsning, inte bara 
 om Skånetrafiken utan om allt som berör järnvägar mm. 


Ett av Skånetrafikens fel

Skånetrafiken vill bara ha stora aktörer. Det är lättare att
hantera de stora aktörerna. Därför sparkar man undan benen 
på seriösa bussföretag som i många år kört för Skånetrafiken
med högsta betyg från resenärerna. Olssons Buss i Vittskövle och 
Buss Persson i Hammenhög är några av dessa fina bussföretag. 

Dessutom så ställer man sina krav så att det finns mindre
 bussbolag som inte längre ens bryr sig att lämna anbud. T.o.m. de
 stora bussbolagen sviker (t.e.x. i Malmö) Skånetrafikens anbuds-
förfrågningar.  


Jag skulle kunna spä på med hur mycket som helst men orkar 
inte engagera mig. Kontantstoppet var droppen och detta har
medverkat till stora förluster för Skånetrafiken och oss som
får betala dyrt för lekstugan.


Tidningarna ett steg efter min blogg


Anne-Marie säger ofta när hon slår upp en tidning "titta nu skriver
 maom vad du hade i bloggen för några veckor sedan". 


Nu senast Kvällsposten som i veckan berättade om fiskebåten som
 gick på grund, bredvid Öresundsbron, för ett och ett halvt år sedan.
 Man hade t.o.m. en bild (en dålig sådan i jämförelse med min).  

Foto Kenneth Svensson. 27.5.2012
Se även mina bloggar från 2 och 8 juni i år.


(Kanske dags för myndigheterna att läsa Kennethsvardag)



    Missa inte mina videos på www.youtube.com/malmoearena




Inslagen med Staffanstorps Dragspelsklubb har t.o.m. uppmärksammats
världen över.


Men kolla också www.kennethsvardagfoton.blogspot.com
Just nu Ensios fina foton från Svenska Hurtigrutten




Ha det
Kenneth

Inga kommentarer: