fredag 6 juli 2012

Bloggen fyller 4 år

Min allra första blogg


Kenneths Vardag 4 år

Den 7 juli fyller min blogg fyra år. Det har blivit 233 inlägg varav
jag raderat ett som var så dåligt (layouten) att det var pinsamt.

Det första årets bloggar var urdåliga när det gällde layouten men
förhoppningsvis så var innehållet Ok. Med tiden lärde jag mig
och Blogger uppdaterade så att det blev enklare att göra snygga
Bloggar


Min mentor www.ojohan.blogspot.com kan Ni läsa om i min allra
första blogg som finns länkad längst upp på sidan. 


Ojohan, eller (som han kallar sig) Sveriges Roligaste man, var den
som inspirerade mig att starta bloggen.


Ojohan är proffs uti fingerspetsarna och hans bloggar är så
populära att han med stor säkerhet finansierar dem och
mer därtill med reklam. Fina foton finns också på bloggen
men så är Ojohan också en professionell fotograf. 


Det är alltid kul att informera om statistik för sina bloggar mm
 och här kommer lite om mina siffror:


Kenneths vardag:          44.000 besökare
*Kenneths Vardagsfoton:  5.500 besökare 
                                      *(3 år gammal)


Båda dessa bloggar saknar redovisning fr.o.m. juli 2010 t.o.m. aug 2011
Blogger har helt enkelt slarvat bort min och även många andra bloggares
statistik för ett helt år. Urdåligt.


Svårt att räkna fram hur många besökare man missat, men för 
att inte ta i så torde det vara 15.000 (minst) på vardagsbloggen
och c:a 1000 på fotobloggen.


Sedan har jag min Youtubesida med filmer, bildspel mm.


www.youtube.com/malmoearena har 65.000 besökare som
sett mina egna inslag. Youtubesidan fyller tre år i år.


Till detta tillkommer c:a 25.000 som sett mina importerade
inslag. (Av någon anledning så slutade denna redovisning 
från Youtube i januari i år.)


Så här ser det ut totalt:

Kenneths Vardag 44.000 + 15.000 = 55.000 besök
     Youtube: 65.000 + 25.000         = 90.000 besök     


De inslag som haft mest besökare på min Youtubesida är den 
fantastiska trumduellen Roger Berg - Butch Miles. Av många
 experter den bästa trumduellen som någonsin ägt rum i Sverige.


Glädjande nog så är det många besökare från USA som kollat
in trumduellen. Det har också kommit många fina kommentarer 
från USA och när och fjärran.

Totalt har c:a 16.000 besökare sett inslagen från 
Malmö Konserthus dec 2010.








Nedan länkar till två av trumduellerna

http://www.youtube.com/watch?v=_PE2OJLdL7g&feature=plcp

http://www.youtube.com/watch?v=zZq388bSrEM&feature=plcp

Vad händer nu?


Jag har fått många nya vänner tack vare Bloggarna och Youtubesidan.


Jag har fått respons från några av de företag jag kritiserat. Preem
skickade mig ett presentkort med 300 kronor efter att jag klagat på
dessa. Jag gnällde också på vår ICA butik som hade utgångna varor.
Nu är man riktigt på alerten och varenda dag så rensar man hyllorna.


Jag var också på och hackade på Lidl i början. Lidl ansåg att man
skulle uppfostra de svenska konsumenterna så att de kunde
acceptera bl.a. korta diskar. Man hade inte vanliga korgar utan 
var tvungen att ha en stor kundvagn, om det så bara gällde några
enstaka varor. Idag så är Lidl riktigt bra med mycket fina varor.


Så fina varor att när jag berömde dom för de djupfrysta 
XL Schnitzlarna så försvann de från frysarna!!! 

OBS! Schnitzeln serverades på en stor tallrik (s.k. Pizzatallrik), därför gav
inte bilden den rätta sanningen
Jag har starka funderingar på att sluta blogga. Fyra år och 233 inlägg
borde räcka. Men samtidigt så är det skönt att få utlopp för sina
känslor när det är tokigheter, främst av politikerna. 


Jag sticker iväg i morgon lördag för några dagars semester.
Det blir ånyo en kryssning men nu endast en kort-kort sådan från
Stockholm till Helsingfors med Silja line.


På fotobloggen just nu: Ensio kryssar med Svenska Hurtigrutten
www.kennethsvardagfoton.blogspot.com

Bästa hälsningar Vännen Kenneth


Ps. Jag skall inte glömma vännerna i mitt favoritstorband
 Amiralens Storband och avslutar denna blogg med ett 
Youtubeinslag med bandet och Nisse Landgren.

Pildammsteatern augusti 2009 
www.amiralensstorband.se = Amiralenbandets hemsida


http://www.youtube.com/watch?v=bKH37HYsUfU&feature=plcp = Videolänken

Undertecknad fotograferade och filmade 





Inga kommentarer: