måndag 30 juli 2012

Skottlosssning


Skottlossning utanför entrén


Det är knappt att man tror att det är sant men nu har tydligen även vi 
nåtts av "nya Malmö"


Själv satt jag i vårt rum som vetter mot Lorensborgsgatan d.v.s. 
på motsatta sidan när jag hörde ett märkligt smattrande.

Jag blev konfunderad men tänkte sedan inte mer på detta. Här
är man van vid alla slags (o)ljud.

Anne-Marie tog sig en liten lur efter att varit en sväng till 
Köpenhamn, där vi fotograferat kryssningsfartyg och inhandlat
några läckra Smörrebröd på Frederiksberg Smörrebrödsbutik.

Jag frågade "hörde Du oljudet" Jo, svarade hon sedan var det
inte mer med detta.

En bra stund senare så sa hon "konstigt det är fullt med folk på 
gården och även Poliser"

Jag gick ut på balkongen och konstaterade att detta stämde
men inte förrän jag gick in på Sydsvenskans nätutgåva så 
fattade jag (som borde vara med i Trögfattarföreningen, ett
av Galenskaparnas paradnummer).



Klicka på länken nedan så kan Ni läsa vad Sydsvenskan skrev: 



Stämmer detta verkligen?

Det står bl.a. i Sydsvenskan att polisen anlände en timme
efter att skotten avlossades!! Jag kan vare sig bekräfta eller
dementera uppgiften i tidningen men skulle detta vara sant
så är det inget annat än en jätteskandal.

En timme efter skottlossningen letar man efter hylsor och andra viktiga spår
Egentligen är jag inte förvånad. Det sades för ett antal månader sedan
att vi har aldrig haft så mycket poliser på Malmös gator. Detta höll i
ett par veckor nu är allting som vanligt igen. Det kan gå en hel dag
utan att man ser så mycket som en polisbil trots att man rört sig i stan. 

Nu kan det förvisso vara så att poliserna kör i civila bilar men detta
skapar ingen större trygghet på gator och torg.

Nu skall jag kanske också säga att det är lugnt och idylliskt i våra
kvarter på Lorensborgsgatan trots att man ofta hör motsatsen.




Se Galenskaparnas - Trögfattarförening:


www.youtube.com/malmoearena

Klicka på Favoritmarkerade Videoklipp till höger på sidan, sedan
hittar Du lätt videon som har över 600 000 besökare.


Sorry Stockholm men Köpenhamn är störst när det gäller kryssningsangöringar

Kryssningsfartyg i Köpenhamn


Det är kryssningssäsong just nu. Köpenhamn som är en av de
största och bästa Kryssningshamnarna i Europa besöks i år av
c:a 380 fartyg.


Våra vänner Christina och Kent med vännerna Anna och Ronnie
skall ge sig iväg på Kryssningen Östersjöns Huvudstäder med
MSC Magnifica.


Det här nya (mars 2010) läckra fartyget är c:a 300 meter långt och för 
första gången så kunde jag fotografera detta i en perfekt vinkel.




Ha en skön Kryssning


och till Er andra läsare av bloggen ha en skön fortsättning på Sommaren


Önskar
Kenneth och Anne-Marie


Klicka på bilderna så blir dessa större


Mer intressant på:
 www.youtube.com/malmoearena

Kolla också min fotoblogg:
www.kennethsvardagfoton.blogspot.com


Lista på Kryssningsangörningar i Köpenhamn 2012
http://www1.cmport.com/en/Ships%20in%20Port/Cruise%20Ships/Season%20current.aspx



Inga kommentarer: