söndag 11 juli 2010

En veckas flodkryssning

















En veckas njutning på Rhen/Mosel

För att Ni inte skall tro att jag försvunnit från jordens yta så kommer denna lilla förhandsrapport om vad jag gjort sedan min förra blogg d.v.s. invigningen av Öresundsbron.


Bilen till Köln (fy fasiken vad bensinen är dyr nu i Tyskland c:a 14.50 lit). Därefter ombordstigning på MS Rhein Prinzessin för en 7 dagars och c:a 60 mils fantastisk flodkryssning längs Rhen och Mosel.



















Åter till Sverige den 10 juli.

Bo Nyström

Under denna period har jag dessutom hälsat på hemma hos Bo Nyström i Hamburg. Bo har ett radioprogram 1 gång i månaden i en av Hamburgs Lokalradiostationer och Bo som är en oerhört kunnig jazzentusiast sänder då ett entimmes program om Svensk Jazz. Mer om detta trevliga möte (jo jag fick en CD med en timmes program om Harry Arnold där t.o.m. Amiralens Storband fick ett hyggligt utrymme) i kommande blogg.


















Fotbolls VM, Oundvikligt.

Jag har också frotteras tillsammans med svettiga och entusiastiska tyskar framför storbildsskärm i Trier när dessa försökte lyfta fram sitt lag till seger mot Spanien.











Kontaktsvårigheter!

Förlåt Ni alla som skickat mail och inte fått svar. Jag hade visserligen en laptop med mig men är varnad för dyra uppkopplingskostnader. Laptopen använde jag främst till för att lägga in och redigera foton.

Det var dessutom väldigt ont om Internetcaféer på orterna vi besökte så att ta emot mail fick tyvärr vänta denna gång.

Med andra ord om några dagar så kommer en komplett rapport om ovanstående upplevelser.


Vännen Kenneth











Inga kommentarer: