fredag 3 augusti 2012

Har Du Lurats av Öresundsbron?



Har Du lurats av Öresundsbron?

Först och främst så vill jag berätta att jag är inte den som sitter
och petar i priser men ibland så får man ta sig en funderare när 
något ser skumt ut.

Jag har Brobizz sedan bron öppnade år 2000. Snabbt och enkelt
varje gång man skulle över bron. De första åren var jag nästan
i Köpenhamn eller någon annanstans i Danmark en gång i veckan. 
En underbar upplevelse som gav mig en fantastisk frihetskänsla.

Med åren så har det blivit glesare med överfarterna. Kanske en 
gång i månaden, ibland färre.

Jag passar gärna på under helgerna för då kostar överfarten 145:- 
enkel mot normalt 179:- 

Spelar inte dagen någon roll så kan man ju lika gärna åka en 
lördag alt. söndag.

När jag idag gick igenom mitt bankkonto så noterar jag att jag 
betalat 179:- kronor för helgöverfarter. D.v.s. 68:- kronor
för mycket för en t.o.r. resa.

Egentligen inget att bråka om, men så dyker tanken upp,
har alla tusentals bilister med brobizzar också betalt 68:-
kronor för mycket för en t.o.r.? Hemska tanke...

Då handlar det plötsligt totalt om enormt stora belopp som 
Öresundsbron felaktigt tillskansat sig.

Jag skickade ett mail idag, fredag. Normalt så går det snabbt 
med svar men ännu inget svar. Kanske p.g.a. semester eller
att man upptäckt något som inte stämmer. Jag väntar med
stor spänning. Mina pengar struntar jag i. Det handlar bara om
ett par överfarter. 

Onekligen verkar detta mycket märkligt.

http://www.rabatt.se/d/%C3%96resundsbron/3505/helgrabatter-pa-oeresundsbron-149-kr-enkel-resa-med-bropass/

Kolla ovanstående länk så kan Du läsa om helgrabatterna

(Man kanske också frågar sig när priserna sänks med tanke på att
den svenska kronan ökat markant i värde den senaste tiden?)


  Tipsa Kvällsposten

Jag har läst Kvällsposten nästan dagligen sedan 60-talet.
Jag gillar eller har gillat tidningen men jag blir mer och
mer tveksam om tidningens kvalité.

Vad jag kan förstå så styrs den alltmer från Stockholm 
och en hel rad duktiga journalister har slutat. Idag är
det nästan bara sådant som ungdomar gillar. Inte fel i 
detta men man känner sig mer och mer bortkommen 
idag med tidningen.

Jag har genom åren skickat in en hel del grejer. Ibland har
det skrivits om detta men ofta har det inte blivit något.
Helt Ok, fast jag har alltid fått några rader på mailen som
tack men denna gång så hände inget.

För att göra en lång historia kort så har jag i några bloggar
lyft fram Malmös slöhet att inte ha fungerande ljusreklam
vid första Motorvägsinfarten från Köpenhamn sett. 

Har inte fungerat på minst 4 månader
Jag har bloggat om detta två gånger. Nu skickade jag in några
rader till Kvällsposten i hopp om att man skulle sätta press på
 Malmö kommun.

Det hände inget så efter några dagar skickade jag in dessa på nytt.

Fortfarande ingen reaktion.

Nu blev jag irriterad för att inte säga förbannad. Man kunde
väl tacka och bekräfta att man fått mina rader men inget hände. 

Nu skickade jag in det på nytt till spalten "Dagens Ris".

Nu fick jag svar snabbt. Lennart hette redaktören och han bad 
om ursäkt för tidningens hantering av mina mail. Han lovade
också att den skulle tas in som insändare, de närmaste dagarna,
med foto och allt. Detta tyckte jag var helt Ok och därmed
var saken klar.

Men vid närmare eftertanke så tycker jag att Kvällsposten ändå
skulle ta in denna som "Dagens ris". Tidningens trovärdighet
hade mått bra av att erkänna att även Kvällsposten kan 
klanta sig och detta hade, är jag övertygad om, uppskattas
 av läsarna. Fel kan alla göra.
 Jag skickade ännu ett mail med dessa tankar men vet inte hur 
man reagerat på detta. Antagligen fegar man här.    

Granbackekväll


Granbacken i Arlöv är en otroligt vacker plats mitt i orten. 
För en vecka sedan underhöll Amiralens Storband med sina
vokalister Christina och Petri. Det blev en hel avdelning
med ljuv Östen Warnerbringmusik. 

De övriga underhållarna denna kväll var Tobias Persson, han som 
medverkar i ÖB reklamen. En riktigt trevlig och underhållande 
komiker. Sedan var givetvis Arlövsteaterns egna d.v.s. Kent och 
Jennie med och såg till att den fulltaliga publiken trivdes.

Othilia

Kvällens finaste inslag var när Christinas och Roines dotter med
det vackra namnet Othilia framträdde med bandets komp. 


Ni kan själv lyssna och se på min Youtubesida när Othilia
charmar publiken tillsammans med Christina. 

Klicka på länken
http://www.youtube.com/watch?v=pyaoMwbtY_M&list=UUFE9bbrVaQOriuFaeSY_9tA&index=3&feature=plcp

Ni kan titta och lyssna på några inslag med Christina plus
mycket annat trevligt på:

www.youtube.com/malmoearena

Mer Nytt: min fotoblogg är uppdaterad med bilder och
text från en minikryssning på Göta Älv 

www.kennethsvardagfoton.blogspot.com

Bästa Hälsningar
Kenneth

Inga kommentarer: