onsdag 23 november 2011

Blåsningen 2



Blåsningen 2


Läsarna av bloggen kommer kanske ihåg att jag hade en blogg för en tid 
sedan som som handlade om blåsningen på Mantorp. En mycket unik
 händelse som jag upplevde för drygt 20 år sedan. Den skall Ni inte missa.
Ni hittar den om Ni backar till September.


Nu skall jag gå ytterligare c:a 10 år tillbaka och och berätta om en 
"riktig blåsning". 


Jag var på den tiden anställd som Försäljningschef på Hedbergs Bil (Ford)
i Helsingborg. 


När jag kom till jobbet på morgonen så gick jag upp en trappa för att 
kopiera några papper. Det fanns ingen kopieringsmaskin!! 
Den var borta. 


Konfunderad så frågade jag flickan i receptionen om hon visste vad
som hänt kopieringsmaskinen? "Det kom en person och hämtade den 
för den skulle repareras" svarade hon. Lite märkligt tyckte jag och slog
 vår leverantör av kopieringsmaskinen en signal. 


"Ha ha" utbrast han, 
"vi gör alla reparationer på plats det är väl någon som snott den".


Jag frågade flickan i receptionen hur personen som hämtade kopieringsmaskinen
 kunde klara detta ensam, det var ju en stor maskin. 


"Vi kallade på en bilmekaniker som fick hjälpa till att bära ner den".


Hm, jag gick ut i verkstaden och frågade vederbörande om han
inte tyckte det var mystiskt. "Jo" svarade han, jag tog reg. numret 
på bilen" svarade han stolt.


Bra tänkt, jag ringde direkt till Länsstyrelsens bilregister och bad att
 få reda på vem som ägde en bil med detta registreringsnummer?


Svaret kom snabbt, "Hedbergs Bil i Helsingborg"


Ridå.... 


Ajö
Kenneth



Inga kommentarer: