måndag 4 april 2011

Nu eller aldrig

För större bilder dubbelklicka  dem

Nu eller aldrig

Att något är fel råder det ingen tvekan om. Tidigare var det någorlunda enkelt att producera en blogg men något har hänt. Ni som läste min förra och förförra blogg kanske förstod en del av problemet. Själv fattade jag inte ett dugg.

Nu ser min inläggssida helt annorlunda ut mot tidigare något som www.blogger får ta på sig. Det behövs givetvis lite uppfräschningar efterhand och jag har snart bloggat i tre år. Det kanske var en liten pik mot mig som bloggar "vill Du ha läsare i fortsättningen så får Du banne mig fräscha upp Din blogg". Framtiden får utvisa om detta räcker för att locka fler besökare.

Ger inte upp så lätt

Därför så plågar jag Er kära läsare ett tag till så får vi se vad som händer.

Tillbaka till förra bloggen där jag bl.a. berättade om "gratisprogrammet" Uniblue. Ett program som tycks göra mer skada än nytta. I går när jag bläddrade i en av mina gamla datatidningar (från 2009) så fastnade min blick på ledaren som berättade om just gratisprogram som inte är gratis. Denna gång handlade det om Norman som skall skydda datorn mot virus mm. 

Ledarskribenten ondgjorde sig över detta s.k. gratisprogram som inte är gratis i det långa loppet. Själv har jag detta program och är inte alls speciellt förtjust i det. Alla sökningar i tid och otid sinkar datorerna. På min något äldre dator som tog extremt lång tid att starta upp tog jag bort Norman och vips så startade datorn upp med en gång. Nu har jag inget virusprogram alls på denna dator eftersom jag helt enkelt kopplade bort Internet som jag inte ansåg vara nödvändig på den datorn.

Nu till något trevligare, VÅREN    


Moppar, MC, Cabbar, Fotbollsspelare, Golfentusiaster mm börjar att lufta sina känslor. 

Man rostar av allt som kan avrostas och här finns många läckerheter som man gärna minns

Kommer Ni ihåg Puch som var de flesta ungdomars favorit i slutet av 50-talet?


Eller den strömlinjeformade Cresent moppen som dock inte var 
tuffingarnas favoritmoppe.   


Vid samma tidpunkt var Husqvarnas Guld- och Silverpilen (ej på bilden) det häftigaste som rullade på två hjul.


Inte bara tvåhjulingarna luftas eller vad sägs om denna trehjuliga Messersmith 




Eller denna fina DKW (Audi)   


                Ett annat säkert vårtecken Kulan i luften




                        Straffen som bara kameran såg 

                             MFF - Gefle 2009 


Denna solklara hands såg ingen utom min kamera. Det var när jag kom hem och lade in bilderna på min dator som jag upptäckte den solklara handsen. 


Bilden publicerades i Gefle Dagblad (tror jag att tidningen heter) Någon sa "hade domaren blåst straff här så hade Du fått en bra slant för bilden eftersom ingen såg handsen".




                                GAIS på besök


Sent i höstas så kom GAIS på besök. Några hundra supporters följde med till Malmö och fick halva!! poliskåren att rycka ut.  



Från vår balkong på 13:e våningen kunde man följa hela denna parodi undrandes vad som händer om några hundra istället varit några tusen?





      Trafikkaos för några hundra supporters, man häpnar.   


Tufft för restaurangbranschen

Det är inte utan att man tycker att det är synd om många krögare här i stan.
Restauranger som Torso Twisted, Restaurangbåten Prins Bernhard liksom  Restaurangbåten Mai Thai/MS Dockan i Västra Hamnen har konkursat. Staffanstorp Gästis har gått samma väg. 


Prins Bernhard


Vårutflykt till Smyge

En söndagsutflykt och SAABens GPS:en ledde oss på s.k. "Vackra vägar" mot Sydkusten och Smyge.

Man skulle kunna tro att vi körde på Norrlänska vägar om det inte varit för Pilträden. Även i Skåne finns det just nu en hel del riktigt dåliga vägar som drabbats av tjälskador.


Våren skall visserligen ha gjort sin entré men att köra nercabbat var inte att tänka på. Fotot togs förvisso för några veckor sedan (se isen) men temperaturen var ungefär lika.



Belöningen


Smyges rökeri och deras läckra Sillamackor eller som i detta fall något kladdiga Sillburgare.

  

Det var vad jag hade på hjärtat denna gång. Inte helt enkelt med tanke på allt nytt som jag fått lära mig i denna blogg.

Det kanske blir bra med tiden. Snälla Ni ha överseende.

 Bästa Hälsningar

Kenneth



Se James Last bildspelet på: www.youtube.com/malmoearena
Andra bra länkar:      www.kennethsvardagfoton.blogspot.com
           www.amiralensstorband.se


foton: Kenneth Svensson

Inga kommentarer: