torsdag 5 augusti 2010

Fest i byn







Varför ha bilden på en gammal sur gubbe på vinjettbilden när det finns ...........?







När Cirkusen kom till stan!

När man börjar att prata Cirkus så tänker jag först, Aha! Staden Putbus på Rügen.

Nä, riktig Cirkus och då tänker jag på Malmöbilisterna. Nä sån med Clowner, elefanter och jonglörer! Jo vänta jag var på cirkus för sådär 40 år sedan.

Det mäktiga torget i Putbus heter Cirkus och är värd en resa dit (foto nätet)

Cirkus Maximum

Här stod jag nu med två fribiljetter som Amiralens Storbands Orkesterledare Anders Åhlin skickat till mig. Anders har sedan 21 år tillbaka svarat för Cirkus Maximums förnämliga musikarrangemang som jag tidigare bara hört talas om.

Nu var det dags att uppleva Cirkus på nytt och det skulle bli riktigt spännande.


















Och jag kan lova, det blev drygt två timmars show i högt tempo där man fick uppleva sådant som man tidigare bara sett på TV.

Nio mannabandet under Krzysztof Majewskis (skulle man inte kunna hitta ett enklare namn på människan?) ledning och till detta Anders fräcka arrangemang var en av höjdpunkterna denna soliga Lommakväll.

Att sedan plocka russinen ur kakan är inte lätt för det fanns inga dödpunkter, jo möjligen pausen men då kunde man rida kamel mm.




Mannen är inte onykter det bara verkade så, men har Ni själv försökt att komma på eller av en Kamel i flykten?










Sedan är det viktigt att barnen får sitt lystmäte i form av clowner, sjölejon mm. Fast jag måste nog erkänna att detta roade nog mig lika mycket.















Sudarchikow

Lägg detta namn på minnet för skulle Ni missa föreställningen så progamera in TV sändningen till Jul (TV spelar in föreställningen i Malmö under två dagar). Dessa två dansare är något alldeles extra. Under deras show så byter man kläder i ett våldsamt tempo. Det går lika fort som att säga banan. Hejejesus jag som tar fem minuter att ta på mig mina byxor.


Bara detta framträdande är värt hela entrén om man nu inte har den favören att känna Anders Å.




















Peka på bilderna så förstoras dessa...

























http://www.cirkusmaximum.se/

Att Sudarchikow kommer att tilldelas ett förnämligt pris i samband med den årliga Cirkusfestivalen i Monaco står helt klart. Detta är en lågoddsare för att prata vadslagningsspråk.




















Denna underhållning i Världsklass får man bara inte missa. En sak är klar, tänk vad man missat mycket genom åren när man rynkat på näsan när ordet Cirkus kommit på tal.

Mer Underhållning

På tisdag d.v.s. den 10 augusti kl 19 (fri entré) så är det dags för Harry Arnold-sällskapets årliga stipendieutdelning på Pildammsteatern i Malmö. Trumpetaren Anders Bergcrantz kommer att tilldelas det Prestigefyllda Harry Arnoldstipendiet.

Amiralens Storband som nästa år fyller hela 40 år svarar för musiken under ledning av Anders Åhlin, jo det är samma Anders som nämns i samband med Cirkus Maximum. Anders har varit ledare för Amiralenbandet sedan 1991 och firar således även han jubileum nästa år.




Anders Åhlin och den fantastiske munspelaren Filip Jers, som kommer att få ett ungdoms stipendium denna kväll.


bilden från Pildammarna 2008

http://www.amiralensstorband.se/


Vill Ni ha Amiralenbandets trevliga nyhetsbrev maila till undertecknad: keam@bredband.net


Bästa Hälsningar

Kenneth som också fotograferade


I N T R E S S A N T A L Ä N K A R:

http://www.kestravel.se/ (bl.a. mer om Amiralenbandet)

www.youtube.com/malmoearena (Videos bl.a. med Amiralenbandet)

http://www.kennethsvardagfoton.blogspot.com/ (Fotoblogg med gästfoton)



För större bildruta tryck ner f11 tangenten liksom när Du skall återgå.

Inga kommentarer: