torsdag 12 augusti 2010

Fest i Stan








Trycker Du på f11 knappen så blir bildrutan större...
Peka på bilderna så förstoras dessa...




Fest i Stan...

En stor musikupplevelse på Pildammsteatern inför bortåt 6000 åhörare som verkligen fick valuta för att man slet sig från soffan hemma och tog sig till
Pildammarna denna sköna sommarkväll.





















Christina i Mikael Jackson låten "Man in the Mirror" med arr. av maken Roine.









När Harry Arnoldsällskapet har sitt största årliga arrangemang d.v.s. Utdelning av Stipendium på Pildammsteatern så vallfärdar folk dit. I år skedde detta i tisdags d.v.s. den 10 augusti.

Som vanligt fint väder och en stor underhållning presenterad av Amiralens Storband i högform. Till sin hjälp hade man sina egna två vokalister, Christina Nordstrand hitrest från Stockholm och Petri Soikkeli.

Men också två musiker av världsklass som gäster denna kväll, Anders Bergcrantz på trumpet och Filip Jers på Munspel och inte att förglömma Jan Olsson (Jolson) som skötte hela presentationen, i år för 22 gången, med bravur som vanligt.

Givetvis så handlade det mycket om just Anders och Filip denna kväll.







Anders Bergcrantz och Jan Olsson (Jolson)

(Anders är nu i New York för ett antal konserter)




Anders erhöll det prestigefyllda HARRY ARNOLD stipendiet medan den 24 årige Filip också fick ett prestigefyllt stipendium d.v.s. ungdomsstipendiet.










En glad Filip Jers och HAS Ordföranden Bo Hirche





Sedan fanns ytterligare två stipendiater på scenen nämligen Amiralens Storband och Bengt Håkansson som spelar tenorsax i bandet.








Bengt Håkansson tvåa från höger








Fullt hus på Pildammsteatern. Folk satt eller stod överallt t.o.m. på kullarna bakom scenen.
















Det största minnet från denna kväll var extranumret (Let the Good times Roll,arr Roine Johansson) där bandet slet som djur och där alla medverkande d.v.s. Anders, Filip, Christina och Petri såg till att tryckkokaren var nära att sprängas.















En eloge till Harry Arnoldsällskapets styrelse som är så samtrimmade att hela arrangemanget går som smort. Synd bara att inte hela styrelsen fanns på plats denna årets viktigaste händelse för sällskapet.



En 100-årig bro över Kielkanalen















En resa med tåg över Kielkanalen är en spännande upplevelse. Här filmade jag ett inslag för c:a ett år sedan. Det finns på Youtube. Inslaget har haft tunt med besökare ända tills jag berättade om denna resa på en sida som heter:

http://www.postvagnen.com/

Denna är en sida för järnvägsentusiaster med massor med spännande läsning.

Den 10 augusti så rusade besökssiffran i höjden på min Youtubesida, hela 176 besökare denna dag. De flesta klickade in sig på sidan med tågresan och intresset verkar fortsätta vilket är jättekul.

När det gäller bloggen så frågar folk hur många som besöker min blogg.

Just detta, hur många besöker ens sidor frågar jag?

När det gäller mina bloggar så vet jag ärligt talat inte om hur man får reda på detta, kan någon hjälpa mig så är jag tacksam.

Däremot så har Youtube utmärkt information till sina medlemmar där man kan följa besökande från timme till timme..

Här kan jag t.o.m. läsa av nästan alla världens länder och kan konstatera att även i USA så finns de som intresserar sig för mina inslag. Då är det främst Butch Miles och Roger Bergs trumduell i vintras samt inslag med Nisse Landgren.

Videon från tågresan hittar Du på följande länk:

www.youtube.com/malmoearena

Skriv i sökrutan Kielkanalen så kommer Ni till detta just nu populära inslag. Huvudpersoner, Margarethe och Bertil Palm. Känns Bertil igen så är han en av trumpetarna i Amiralenbandet.

Eländes elände...

Till slut så måste jag erkänna att jag haft ett eländes elände med denna blogg.

Ett virus eller jag vet inte vad har gjort att jag fått radera halva bloggen. Detta känns jättetrist eftersom jag skulle berätta om mina (våra) nya vänner Ruth och
Bo Nyström från Hamburg.

Det är nu sent på natten och jag skall köra långt i morgon (idag) Fredag så Ni får helt enkelt vänta tills i början av nästa vecka. Jag vågar utlova några intressanta rader om denna radioman som sänder Svensk Jazz i Swinging Hamburg som är en lokalradiostation i Hamburg (2 milj inv).

Bland annat ett helt entimmes program med Harry Arnold men också Amiralens Storband kommer på tal med bl.a. programmets signaturmelodi Sunday.

Amiralens Storband spelades nonstop i hela 30 minuter i en av Bo:s nattsändningar d.v.s. i en 6 timmars sändning i ett annat av programmen i Lokalradion.

Jag ber om ursäkt ifall det blev rörigt mot slutet men nu lägger jag mig i alla fall (kl 03.48) oavsett vilket...


Ha en skön helg.

Kenneth

Video med Anders Bergcrantz från Pildammskvällen:
www.youtube.com/malmoearena

Övriga bra länkar:

http://www.kennethsvardagfoton.blogspot.com/
http://www.amiralensstorband.se/
www.kestravel.se/

Foton: Undertecknad
Klicka på bilderna så blir dessa större


Inga kommentarer: