fredag 22 maj 2009

Allmän uppfattning om klämdag!















Allmän uppfattning om Klämdag...

Efter att varit och handlat livsmedel inför helgen så har jag blivit klar över vad klämdag egentligen innebär.

Jag har aldrig upplevt så många människor på en och
samma dag som klämt på varorna som idag. Speciellt pensionärer men även andra konsumenter klämmer på
allt ifrån osten, köttet, potatisen, brödet, frukten.

T.o.m. undertecknad (pensionär) drogs med i det
allmänna klämmandet. Det var riktigt kul faktiskt.


Träff för Entusiast bilar

Trollenäs slott någon mil nordväst om Eslöv. En underbar försommardag i Maj.

En av många dyrgripar, Chevrolet Corvette 1956, läcker inte sant?

Lyckad rävjakt i år måntro? Eller blev den möjligen överkörd.



Här träffades en massa entusiastbilar varandra. Jo ägarna var också med. Jag och Anne-Marie tog Bob (Miatan) med oss på en härlig Skånerunda.

Motorvägen vid Lund var helt avstängd varför vi tog en rejäl omväg dit. Vi inhand-lade ett par grillade kycklinglår och hade tänkt att ha en mysig picknick i det gröna.

Denna harmoniska picknick föreställer givetvis inte den undertecknad deltog i...

Jag har egentligen aldrig förstått mig på detta med picknick. Det är obekvämt, det är grisigt, åtminstone när jag äter nygrillade kycklinglår. Hela mitt ansikte blir insmort och när man sedan upptäcker att man näst intill missat hushålls-papper så är det inte speciellt kul.

Anne-Marie tyckte att jag liknade en indier, hon får vara försiktig för detta med rasdiskriminering är inte populärt.

Turligt nog så skedde detta slaffsande i slutskedet av besöket så man slapp att
visa upp sig för allmänheten som tur var.

Dessförinnan så hade vi avnjutit de fina bilarna av alla sorter men även en hel del mysiga människor i tidsenliga kläder fanns på plats. Även jag hade tidsenliga kläder d.v.s. mina vanliga paltor som följer mig i vått och torrt från år till år.

Mer om Swinging Bones? Gå in på Google och sök på Bengan Basun. Här finns även en uppsättning med 4 tromboner och t.o.m. med 8 tromboner d.v.s. 8-bones....

Inte bara lustiga människor och fräcka bilar denna dag utan även musik av ett litet men naggande gott swingband, Swinging Bones.

Vadan detta?

Vid en liten promenad häromkvällen runt Malmös nya Fotbollstadion gav några intressanta upptäckter. Dels så var alla cyklar i cykelställen utrustade med orange sadelskydd. Innan jag läste vad som stod på dessa var jag mycket undrande som Ni förstår. Svaret stod att läsa på dessa.


Blir den aldrig klar?

Ett annat mindre trevligt konstaterande är att nya fotbollstadion ser för jäkligt ut utanför. Bara halvfärdigt på sina platser. Det är inte speciellt kul när man får kliva över stock och sten för att komma runt arenan. Jag har tidigare kritiserat detta och undrar blir den klar nån gång?


Dammigt och grusigt som man knappast förväntar sig av en ny Arena av denna kaliber. Det är förresten inte så mycket bättre vid Isstadion men dom är förlåtna för där en hela området en byggarbetsplats.

Vad tycker gästande lags supportrar, inte kan man imponeras av denna halv-färdiga fotbollsarena som det ser ut nu, väl?

Garaget skall vi inte snacka om. Blir detta verkligen klart till höstsäsongen?
Jag tvivlar.


Till slut glöm inte att besöka min fotoblogg med gästfoton.

Eller min hemsida med lite om Berlin och Köpenhamn men framförallt om musik.
Ni kan se och lyssna till Swinging Bones om Ni klickar in Er på nedanstående länk:


Bästa Hälsningar
Kenneth

som också tog alla bilder
utom den som visar hur
man klämmer på frukt.


1 kommentar:

Staffan Sävenfjord sa...

Hej Kenneth!
Gratulerar till ettårsdagen. Jo, det är sant att jag inspirerades av din blogg att starta min. Jag kände inte Bernt på den tiden, men har lärt känna honom senare och han är den givne bloggmästaren bland oss.
Nåväl, jag kommer snart efter. Om två veckor fyller min blogg ett år. Frågan är hur det skall firas. Men något skall jag väl komma på.
Bohus Big Band har jag bara hört på radio men är det möjligt att de är bättre än Amiralens storband? :-)
Sedan håller jag med dig om att det ser skräpigt ut vid Malmö C liksom så gott som alla svenska järnvägsstationer. Men att hålla rent i spåret brukar vara Banverkets ansvar medan Jernhusen skall hålla rent i väntsalar och plattformar. Jag tycker Jernhusen brukar klara sin uppgift ganska bra. Banverket förbigår jag i det här sammanhanget med tystnad.

Hälsningar
Staffan,
din bloggkompis åtminstone ett år till.