Kastrup sommaren 2010. Långa köer från terminal 2 till terminal 3 (c:a 200 meter). Utdelning av vatten. Foto: Eget |
Vart f...n är vi på väg?
Jag håller nog på att bli tokig. Åtminstone så säger Anne-Marie detta.
Men håller Ni inte med mig när jag
blir förbannad över:
blir förbannad över:
Att Jernhusen som äger SJ:s gamla fastigheter vill avskaffa mynt-
betalning på toaletter och införa betalning med mobiltelefon!
Att när turistbyrån i Malmö delar ut 140 biljetter till genrep till
melodifestivalen i Malmö. Det enda man begär är att man ropar
"jag älskar Melodifestivalen"
Att det blir svårare och svårare att betala sin bussbiljett i Malmö.
Att region Skåne hellre föredrar att Skånes Djurpark går i konkurs
än stöder denna med en blygsam borgen på 1,5 miljoner.
*Att region Skåne ersätter Kastrup med miljoner för att stödja flyg-
platsen i framtiden.
Värst av allt
När region Skåne kör över alla inblandade när det gäller sjukvården!
När region Skåne kör över alla inblandade när det gäller sjukvården!
När Helsingborgs stad nekar årligt bidrag (800 000) till Folkets Hus
och därmed ställer många föreningar på gatan. Istället lägger man
4 miljoner på en fyra dagars ljusfest.
4 miljoner på en fyra dagars ljusfest.
Läs artikeln i HD genom att klicka på nedanstående länk.
* Har jag missat något?
Hittar inget när jag googlar mer än att detta är överklagat.
Har varit bortrest en del och kanske missat nyheten.
Vår Landshövding
foto: nätet |
Margareta Pålsson, vår Landshövding, som verkligen engagerat sig
i Djurparksfrågan. Förvisso så är hon ordförande i Skånes Djurpark,
vilket naturligtvis spelat en stor roll men hon gav sig aldrig och
var nog den som räddade Djurparken med hjälp av Höörs Kommun.
Själv tycker jag att en förmögen person som Zlatan skulle
visa ännu en fin sida av sig med att stötta upp Djurparken.
Förr i tiden skulle alla skolbarn i Skåne åka till Skånes Djurpark,
för det ansågs viktigt för deras utveckling att få komma
ut i naturen.
Idag tycks ingen bry sig om att barnen måste ut i naturen.
För att återgå till Zlatan så har han skänkt en fotbollsplan
till Rosengård, den stadsdel han vuxit upp i. Vackert så
men som förebild så skulle han visa upp sig på annat sätt
också än på fotbollsplanen där han varvar fina insatser med
gnäll och dåligt humör.
Jag la in en blänkare i Facebook om att han borde ställa
upp för Skånes Djurpark men fick inte en enda tumme upp.
Hade jag istället skrivit att Zlatan är världens bästa
Fotbollsspelare så hade jag fått många tummar upp.
Fast det är just nu inga som skriver att Zlatan är bäst i
världen eftersom han för tillfället agerar mediokert på
planen. Ett och annat mål från Zlatan hjälper föga
när han sprider olust på planen.
Ikväll (20.2) så visade Milan upp en ny sida när man slog
Barcelona i Champions Leauge med 2-0.
Säsongen började hackigt för Milan men efterhand så
har laget blivit mer och mer harmoniskt och spelar bättre
fotboll än när Zlatan var med. Zlatan har aviserat att
han gärna spelar i Bayer München när han lämnar Paris.
Det är att ha bra fantasi om han tror att München vill ha
honom med i laget.
Kvällspostens ledare
Jag förstår inte att så många rynkar på näsan när man nämner
Kvällsposten. Kan det möjligen vara för att man köpte en tid-
ning för många år sedan och bestämde sig för att aldrig mer
ge tidningen en rejäl chans.
Skall man läsa sport så är tidningen överlägsen Sydsvenskan
och Skånska Dagbladet (som är min dagstidning i två månader)
Likaså ledarna och många nyhetsartiklar som inte bara skummar
på ytan som är normalt för morgontidningarna.
Man har några mycket duktiga ledaskribenter, Jan-Olof Bengtsson
är en av dessa.
I söndags hade han en briljant ledare som jag tycker alla skall läsa
http://www.expressen.se/kvp/ledare/ledare-inte-nagon-schlager-precis/
Godset på Järnvägen
Jag tycker som alla andra att det är för många Lastbilar
på våra vägar. Allt mer borde flyttas över till Järnvägen.
Detta måste man göra något åt men vad?
Ett av de stora problemen är att det finns ett antal flaskhalsar
på vägen till och från kontinenten.
Enligt nya uppgifter så lär inga Boeing 787 vara i trafik igen före
mars månads utgång.
Testflygning av planet avslöjade inget nytt medan ännu ett
överhettat batteri har avslöjats.
Femtio plan står med andra ord fortfarande kvar på marken.
Kostnaderna för inblandade parter handlar om stora summor.
Jag skrev för drygt en månad sedan att Norwegian snabbt skulle
se sig om för att lösa problemen med försenade leveranser.
I slutet av April skulle det första planet levereras för att starta
sina flygningar 30 maj till New York (Bangkok en månad senare).
Airbus har meddelat att deras motsvarighet till Dreamlinern
A350 kommer att utrustas med den äldre typen av batterier.
Planet skulle annars utrustas med samma typ av batterier
som finns i Dreamlinern.
A350 XWB är inte i luften ännu (i mitten av året räknar man med att börja testflygningarna). Just nu pågår marktester. (Bildmontage Airbus) |
på sina olika flygplanstyper.
Kolla gärna mina bloggar från den 21 januari och 8 februari
där jag skriver om Norwegian och Dreamlinern. Jag tänker
dock inte slå mig på bröstet för mina spådomar om vad som
problemen med Dreamlinern skulle innebära.
Fortsättning följer
Kenneth
Ps, Ni kollar väl in min Youtubesida:
www.youtube.com/malmoearena
Även min fotoblogg innehåller en del smått och gott:
www.kennethsvardagfoton.blogspot.com
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar