torsdag 22 november 2012

Mer om flyg




Norwegians märkliga affärer

Det värsta tycks vara över för SAS, åtminstone för tillfället. 
Det har varit några riktigt tuffa veckor för alla inblandade 
och även för oss andra som följt dramat från läktaren.

Norwegians Vd Björn Kjos har mer än gärna strött salt i såren
vilket knappast gagnar hans flygbolag i längden.

Jag har i några tidigare bloggar lyft fram Norwegian på gott 
och ont men börjar att känna en viss avsmak för att anlita
bolaget om inte man intar en ödmjukare inställning. 

Jag har berättat om märkliga anställningsvillkor för piloter. Jag har
berättat om det märkliga pris på under 1000 lappen för en enkel
biljett till New York. 

Detta stämde inte enligt de bokningar jag testade.
(Scrolla tillbaka några bloggar så kan Ni ta del 
av mina beräkningar)

I dag så har Svenska Dagbladets Näringslivs bilaga en mycket
 intressant artikel som  bekräftar vad jag skrev om detta med 
piloternas avtal.

Ta del av länken nedan från idag:   


I tisdagens Näringslivs sida finns också en artikel om Norwegian:



Jag är inte ute efter att misskreditera Norwegian men rätt skall vara
rätt. Ett flygbolag som plockar russinen ur kakan är inget som gagnar
Sverige. När börjar man att flyga från Luleå eller Kiruna t.e.x?  

Många Norwegian vänner tycker att Norwegian gör rätt när man 
utnyttjar kryphålen i skattelagarna. Må så vara men det är  
ändå vi vanliga skattebetalare som i slutändan betalar notan.     


Jag fortsätter gärna att flyga med Norwegian men då vill jag att
man respekterar sina kolleger/konkurrenter. 

Vännen 
Kenneth

Besök min Youtubesida:



Ps, Fick just bifogade filmklipp från vännen 
Olle i Australien.

http://www.youtube.com/watch?v=UZGXwbPfwQs



Inga kommentarer: