fredag 8 juni 2012

Slött eller skandal?

Fotot togs när jag var passagerare i en minibuss

Slött eller skandal?


Man möts sedan lång lång tid tillbaka av denna syn när man kör 
över bron från Danmark. Båten gick på grund i mitten av oktober 2010. 


Hur många som genom årens lopp har ringt 112 har jag ingen 
aning om men en hel del misstänker jag. Det är inte alla trafikanter
som kommit här tidigare och känner till vraket.


En dykare har omkommit, i augusti förra året, när han (helt privat)
 var ute och snorklade runt vraket. Skall fler förolyckas här innan
man tar bort vraket frågar man sig?




Varför tar man inte bort vraket?


Vad jag kan förstå så är det ägaren som skall svara för detta. 
Men om nu ägaren inte har pengar så måste väl någon annan
ordna så att vraket försvinner. Det ligger väl nära till hands
att det är Sjöfartsverkets uppgift men de lägger istället
pengar på glassiga kustfartyg. Istället så vänder man sig till
Malmö eller region Skåne eller någon annanstans men ingen vill
ta på sig ansvaret för att vraket skall försvinna.


Men för katten. Finns det ingen enda chefsperson som kan 
se till att vraket kommer bort? Sätt Er ner med de som ev. 
anses ha ansvaret och dela på kostnaderna eller 
åtminstone gör något vettigt. 


Malmös f.d. starke man kan man dock knappast förvänta 
sig något av (detta är väl inte heller "hans bord").




I goda händer!




Nu är vi förvisso i goda händer. Vrak i hamnar hittar man både i
Dubai och Alexandria. Annars är det faktiskt välstädat i de flesta
hamnar och kuster vi passerat på våra kryssningar genom åren.






Grattis Staffanstorps Dragspelsklubb


På drygt en månad så har deras trevliga video haft över 1000 besökare.
Jag har till dags dato haft en bit över 63.000 besökare under 3 år
på min Youtubesida men vad jag kan erinra mig så har inget inslag 
haft över 1000 besökare på så kort tid.

Jättekul eftersom dragspel inte har så stor dragningskraft men här
bevisar man att dragspelsmusik kan vara riktigt trevligt att lyssna på
eller vad tycks?






http://www.youtube.com/watch?v=L7lb0w6HAqc&feature=plcp
(ovan länk till inslaget)


Inom kort så kommer jag att ha en uppdatering av min fotoblogg.
Det är vännen Ensio som skickat över foton från Nationaldagsfirandet 
i Sundbyberg. 


www.kennethsvardagfoton.blogspot.com


Bästa Hälsningar
Kenneth









Inga kommentarer: