onsdag 29 februari 2012

Varför hata?


Varför hata?

Tidningarna, facebook TV mm fylls av människor som
uttrycker sitt hat mot Björn Ranelid. Vad har han gjort
för att förtjäna detta hat? Mördat någon, misshandlat
eller begått något annat fasansfullt brott?

Nej han har framträtt i Melodifestivalen med ett inslag
som inte passat stora delar av svenska folket trots att
inslaget tack vare Svenska folkets röster gick till final.

Själv bryr jag mig inte för jag anser, med få undantag,
att Melodifestivalen är förnedrande med tanke på musiken.
Att svensk musik befinner sig i källaren numera kan vi
lätt konstatera efter de senaste årens floppar.

Att man menar att kosta på ett inslag c:a en miljon 
häftiga kläder dansare mm (Charlotte Perreli) så skall 
allt ordna sig. Jisses, inslaget/musiken blir inte ett dugg 
bättre för detta, jag tar mig för pannan. Det visar också
 vilken nivå tävlingen befinner sig på.

Åter till Björn Ranelid. Om man nu inte gillar hans medverkan
så kan man väl nöja sig med att säga det. Nu läser man
än det ena än det andra där det handlar om rent hat, varför?

Jag förstår inte dessa som framträder offentligt på facebook
och bloggar med oförskämdheter som knappt är tryckbara
och dessutom blir påhejade av diverse "vänner"?

Fattar man inte att man skadar sig själva? Jag tappar helt
 respekten för dessa personer vilket är ledsamt för flera av 
dessa har jag gillat skarp tidigare, men nu, neeej.

Jag blir rädd för vårt samhälle där hat och ondska 
utbreder sig alltmer. Det kan vara fotboll, ishockey 
eller fredliga demonstrationer.

Hata Hata

Jag tror att allt färre kan stava till Ödmjukhet. 

För att återgå till Melodifestivalen så är den så dålig så jag
undrar varför man skall betala dyra licenspengar för något 
dylikt.

Detta viftande med ballonger för att förhöja stämningen
känns som det vore ett barnprogram. Nej förlåt nu orkar
jag inte längre att prata om Melodifestivalen med eller
 utan Björn Ranelid

Politik

Jag har i tidigare blogg kritiserat Fredrik Reinfeldt. Han har
varit ointresserad att förbättra för de människor som har
det svårt samtidigt som han gjort det svårare för allt fler.
Hela det sociala nätverket har mer eller mindre störtat
samman. Vi är på en 50-talsnivå idag och inte verkar
det att bli någon bättring såvida inte? 

Inte vadå? 

Äntligen så har socialdemokraterna vänt trenden mycket tack 
vare sin nya ledare Stefan Löfven och hans lag. En typ av 
ledare som jag i  många år efterlyst i politiken.

 En ledare som inte är en s.k. Politikerbroiler utan har varit
 ute i arbetslivet, han har pratat med vanliga människor och
 vet vad detta innebär. 

Jag fattar inte Socialdemokraternas Valberedning när 
man förde fram Juholt som kandidat, men det är det 
säkert inte många andra som gör heller.

Reinfeldt har suttit säker ända sedan valet och bara 
fått högre och högre betyg från svenska folket. 
Även jag har vid flera tillfällen tyckt att vår Stats-
minister gjort ett bra jobb.

Nu är det slut, tro mig.   

Jag har aldrig i hela livet röstat på Socialdemokraterna.
Hur det blir i nästa val får vi se då men det blir ingen 
röst på Moderaterna det kan jag säga redan nu.

Att jobba till 75 år låter fint. Stora delar av 40-talisterna
var inte längre uppskattade på sina arbetsplatser vid 55 års
ålder och erbjöds förtidspension. Då var dom inte värda något 
och värst av allt och framförallt "behövdes" inte mer, trodde man. 
Det skall bli intressant att se (om man lever) hur länge vår 
statsminister kommer att jobba?

Själv kände jag vid 60 års åldern att jag skulle och ville 
hålla på i åtskilliga år till. För varje år som gått så
känner kroppen sig mer och mer sliten. Nu när jag närmar
 mig de sjuttio så känns det t.o.m. tufft att tvätta bilen för
 hand. Då har jag ändå varit lyckad lottad i förhållande till
många andra med hårdare jobb.


Sluta hata


Hälsningar
Kenneth 




 Se mina och andras videos på
www.youtube.com/malmoearena
Nu  ö v e r  70.000 besökare totalt


Besök också min fotoblogg
www.kennethsvardagfoton.blogspot.com
  Bara c:a 5000 besökare, skärpning tack!




Ps, jag tror att nästa mätning (om c:a en vecka) visar att
Socialdemokraterna är jämsides eller t.o.m. har gått
förbi Moderaterna.












Inga kommentarer: