tisdag 11 oktober 2011

I Malmö händer det mycket



I Malmö händer det mycket

Jag förstår mig inte på politikerna, nu tänker jag inte främst på Juholt utan dessa som debatterade i Agenda häromkvällen. Att ens ta upp att vi måste begränsa invandringen verkar innebära ett rött skynke för Reinfeldt & Co.

När Malmös starke man Repalu tycker att invandrare som 
ägnar sig åt kriminalitet skall utvisas så kastar alla sig över honom.


 När partikollegan Morgan Johansson spontant höll med så vände 
han kappan efter vinden några timmar senare, vad hände?

 Att kulorna viner (något överdrivet) om öronen på folk så bekommer inte detta politikerna i Stockholm för de lever i sin egen skyddade värld.

När Sverigedemokraternas Jimmie Åkesson säger som det är så kastar man sig över honom för det skall man ju göra för det hör ju till när Sverigedemokraterna öppnar munnen.

Fast både Repalu och Åkesson säger vad nästan varenda Malmöbo tycker och känner

Borde man inte lyssna åtminstone en gnutta på vad dessa politiker säger
Det borde vara ens plikt att gå lite djupare när sådana viktiga ämnen
 kommer upp och att bara slå från sig är rent ut sagt ett tjänstefel 
och en ren nonchalans gentemot sina egna medborgare.

Men dessa politiker som kastar sig över den som vågar säga så mycket som bä i detta ämne är välkomna till Malmö. Då skall Ni inte bara vara här några timmar på dagen utan stanna gärna en vecka eller så. 

Prata med folk, gärna invandrare för dessa som försöker anpassa sig till vårt samhälle gillar inte heller de som ägnar sig åt grov kriminalitet. Detta kastar ju även en skugga över dem. De vill ju liksom vi också leva i trygghet.

Jag kanske bör säga att jag röstar inte på Sverigedemokraterna, men jag respekterar deras åsikter om dom inte är allt för radikala. Jag tycker att det är skönt att Danmark fick en ny regering som river upp de flesta avarterna i sin alltför extrema flyktingpolitik. 

Sedan undrar man hur alla som hoppar på de som gärna värnar om de kriminella "gästerna" i vårt land har för idé hur man löser problemen?


Bygga fler fängelser? Ännu mer poliser? Fler domstolar? o.s.v. Är detta bättre?
För mig så verkar det som om man är verklighetsfrämmande och vågar inte gå emot de starka krafter som vill värna om denna grupp av invandrare. 

Nu till lite trevligare saker

Max Raabe, lägg namnet på minnet, och Palast Orkester var ikväll i Malmö för andra gången på en månad. Första föreställningen blev snabbt fullbokad och Max återvände hit för ytterligare en konsert i stan innan man drar söderut.

 

Max Raabe och hans orkester vrider tillbaka klockan till 1920-30. 
Tyskarna älskar dom och det gör alla som får tillfälle att njuta av denna musk.    

Går man in på deras hemsida: www.palast-orchester.de så ser man att bandet är ute och turnerar jämt. Är man inte i Eurpopa så är man i USA eller Japan.

Bandet och Max är proffsiga ut i fingerspetsarna inget lämnas åt slumpen,
 allt sitter perfekt. Publiken jublar och vill inte gå hem.   








     
Mer trevligheter i Malmö


Robert Gustafsson är i stan med sin succé föreställning. Själv var jag bjuden på generalrepet på Amiralen för några vecker sedan. En lång kväll som startade med en läcker supé och som avslutades med en två timmar lång föreställning i ett rysligt tempo. Robert på scenen hela tiden. 
De olika figurerna avlöste varandra på löpande band.


 Ibland blev det bara för mycket av Robert. Detta skall inte ses som någon kritik för roligare figur finns knappast i Sverige idag.   






Den 17 december är sista chansen att få uppleva denna show i Malmö, 
missa inte denna chans. 





Kolla gärna in Amiralens hemsida här finns en hel del intressant läsning
www.amiralenmalmo.se

Här kan ni också se bilderna från Nyinvigningen i april där Amiralens klassiska storband svarade för en stor del av musiken.


På tal om det, den 21 alt. 29 januari så blir det en stor dansafton på Amiralen 
med Amiralens Storband. Mer om detta längre fram. 




Mot Suez och Dubai


Som jag berättade om i min förra blogg så står vi inför en fantastisk upplevelse. Nu på torsdag (13 okt) så flyger vi till Milano för att dagen efter kliva ombord på MSC fartyget MS Lirica i Genova. Hur det blir med rapporter från kryssningen återstår att se.


Under tiden vill jag rekommendera min Youtubekanal för diverse underhållning. 45.000 besökare uppnåddes för några dagar sedan.


I fältet högst upp så står det bl.a. "Favoriter". Peka här så kommer ni
att se alla mina uppladdningar från nätet. Jag kan lova att här finns massor med roliga och spännande inslag från när och fjärran.


www.youtube.com/malmoearena

Det senaste inslagen här är en helt ny Carlsberg reklam som är oslagbar och som på bara några veckor haft över 5 miljoner besökare.


Sedan kan ni också kolla fotobloggen där nya foton från vännen Ensio
nyligen publicerats.


www.kennethsvardagfoton.blogspot.com


På återseende


Kenneth
   
  

Inga kommentarer: