torsdag 5 maj 2011

Avaktualisering, brevet från Arbetsförmedlingen.


För större bilder peka







Brevet från Arbetsförmedlingen

Läs och begrunda


Peka för större text

Inte helt enkelt att förstå vad som menas.

Det var min gode vän som fick brevet för några dagar sedan. I stället för att skriva rakt upp och ner på ren svenska så att man begriper så blev det som det blev.

Nu kunde vi dock räkna ut att det handlade om vännen som i dagarna blir folkpensionär. Fast man kunde väl önska lycka till i framtiden?

Detta borde vara en ren och naturlig hövlighet.

Arbetsförmedlingen borde kanske avaktualisera (eller vad fan det nu heter) sig själva.


                                             Nu till trevligare saker.

      På lördag så stiger jag ombord på MSC Orchestra i Köpenhamn för en  
     kryssning till Norska Fjordar. Ett erbjudande som jag inte kunde motstå. 
    Villkoret var att åka på studs, d.v.s. den 7 maj och det kunde jag lyckligtvis.


Utöver undertecknad och Anne-Marie så följer vännerna Maggan och Birgit med                                      på denna kryssning.



MSC eller Costa Cruises,vem är bäst 

Svaret får Ni om tre veckor


Nästa kryssning blir om tre veckor och då blir det med Costa Luminosa och denna gång Östersjöns Huvudstäder. Även här gällde det att ta ett snabbt beslut för att få ett bra pris. Egentligen så hade vi bara tänkt att göra en kryssning men så hade vi andra trevliga vänner, Margrethe och Bertil, som ville att vi skulle kryssa tillsammans. Vi var dock inte svåra att övertala.

Dessa två fartyg är c:a dryga 290 meter långa. De är byggda för några år sedan. Båda ägs av Italienska rederier och vi har bra erfarenheter av både MSC Cruises och Costa Cruise. 


Brrr kallt  (9 grader)  men vackert



Det har varit några kalla och blåsiga dagar. Ingen utom några få gillade läget. Inte ens hundarna njöt.  






Jag som inte tänkte ta med kameran denna gång. Då hade jag retat ijäl mig.




Intressant blogg för alla som gillar bussresor

Bo Ahnelöf är en av Tjörnarpsbuss erfarna chaufförer. Jag skriver inte "mest" för Tjörnarpsbuss har många mycket duktiga chaufförer. Jag har varit reseledare ett antal gånger med Bo bakom ratten och vi har trivts utmärkt tillsammans.




Nu har Bosse smittats av stora blogghysterin och startat en egen där han berättar om händelser och annat som är trevligt att få ta del av.
Jag kommer att följa Bosses blogg framöver med stort intresse och hoppas att även Ni andra också gör detsamma.


Läs om Bosses vardag bakom ratten i en av Tjörnarpsbuss fina Setrabussar 




Avslutningsvis så kommer här två bilder med klassiska Malmömotiv. Ovan Malmös mest eftertraktade bostäder, som ligger i stadsdelen Slottsstaden alldeles vid Öresund.

   Bilden nedan från Margaretapaviljongen som kom till 1914 när Malmö arran-    gerade Baltiska Utställningen i en av stadens vackraste och som tillika är   
              planterad park d.v.s. Pildammsparken. 



Nu tar det en dryg vecka innan nästa blogg är på plats. Då kommer första recensionen av ett Kryssningsfartyg, MSC Orchestra. Jag vet redan på förhand att detta kryssningsfartyg kommer att få toppenbetyg eftersom jag åkt en gång tidigare med det. Fast man vet inte, allt kan förändras.


Ha en skön vecka

Önskar Kenneth



Missa inte mina filmer mm.
www.youtube.com/malmoearena
eller min fotoblogg
http://www.kennethsvardagfoton.blogspot.com/

foton: Kenneth Svensson












Inga kommentarer: