lördag 5 februari 2011

Upp till ytan-igen

















Upp till ytan - igen.

Det finns en och annan sak man kan bli förbannad på, detta tror jag att de flesta människor drabbas av. Så även undertecknad.

Dessbättre så glömmer man med tiden och livet går vidare.

Men, plötsligt så dyker ett namn upp i tidningarnas insändarsidor i TV4 lokalnyheterna och på nätet som gör att man åter går upp i varv.

Får Du en sådan lapp på rutan? Då har Du problem....



Q-Park....

Man ryser när detta företagsnamn!! dyker upp och gör att gammal ilska plötsligt får nytt liv.

Nu skall jag inte tjata om min fight (som jag naturligtvis förlorade) med Q-Park utan nytt som ständigt dyker upp.

Det började med en insändare i Sydsvenskan för c:a en vecka sedan. Därefter så tog TV4 lokalredaktionen upp ett fall i Helsingborg (torsdagen den 3 febr.) för att fortsätta dagen därpå med ytterligare synpunkter på Q-Park.

Man berättar också att man många tittare hört av sig med att berätta om hur man behandlats av Q-Park.

Sedan spädde vännen Peter Kastensson på i sin blogg med ytterligare synpunkter på hur Q-Park arbetar i form av en böteslapp på 600:-

Nu är inte jag så juridiskt bevandrad men en sak vet jag och det är att en domstol måste vara opartisk.

Hur kan Q-Park få anlita sin egen domstol i Uppsala för att döma i oklara fall?


Vem fasiken tror på att denna domstol är opartisk?


Vad gör regeringen? Inget naturligtvis.

Vår regering struntar blankt i att se över lagstiftningen när det gäller vad ett P-bolag får och kan göra vilket är rent ut sagt ursvagt. Är något oklart så hänvisar P-bolagen med viss skadeglädje till lagstiftningen.

Själv frågar jag mig på vilka meriter utser Regeringen sina ministrar?

Vår nya Infrastrukturminister Catharina Elmsäter-Svärd är om möjligt ännu svagare än sin företrädare. (Tjing på denna post när hon tvingas avgå)..

Hon tar inte tag i någonting utan hänvisar alltid vidare, denna gång till att de som anlitar dessa oseriösa Parkeringsbolag måste ställa högre krav. Detta är naturligtvis riktigt men vad göra med div. kommuners egna P-bolag? Ok dessa är något, Obs! bara något bättre och borde också synas bättre i sömmarna.

Detta är en annan historia nu var det Q-Park som gällde.

Ni kan läsa om min fight med Q-Park om Ni bläddrar tillbaka till den 9 september 2010. Där har jag i ett antal bloggar berättat om mina erfarenheter av P-bolaget.

TV-4 Nyheterna kan Ni hitta på:

http://www.nyhetskanalen.se/lokalt/malmo
sedan är det bara att bläddra så får Ni se deras inslag.


Läs också Peter Kastenssons utmärkta blogg:

http://www.pekasten.wordpress.com/

Betr Sydsvenskans insändare (som var mycket intressant) så hittar jag tyvärr inte denna.


Till Er som anlitar Q-park.

Det är som att kissa på sig, det känns skönt i början men sedan är det inte roligt längre. Det är bra att man har ett P-bolag som ser till att det är ordning och reda. Men är detta P-bolag inte seriöst så tappar Ni kunder på sikt, detta garanterar jag.

Just detta framkom också i TV4 inslaget den andra (4 febr.) dagen.

Fastighetsägaren (Knutpunkten Helsingborg) avslöjade att man var mycket orolig för effekterna av en sådan hantering av sina kunder.

Jag frågar mig också vem vågar parkera (eller vill) där i fortsättningen?

Själv kollar jag numera alltid på vilket P-bolags parkering jag parkerar på!


Vänligen

Kenneth

Fotnot: Se även min blogg från den 9.12.2010 (stad i kris) Här handlar det om kommunen.

Inga kommentarer: