måndag 26 oktober 2009

Kenneths Vardag tar semester


Missa inte att klicka på bilderna, annars kommer dom inte till sin fulla rätt...


Kenneths vardag tar semester !

Min blogg har varit igång i över ett år och och känner att jag behöver förnya både bloggen och mig själv inte minst för Er läsare som jag beundrar för er uthållighet. Om det nu finns några sådana utöver undertecknad själv!!

Därför kommer min blogg att ha semester i c:a en månad för att sedan återkomma med nytt och fräscht material och förhoppningsvis en nyfödd redaktör! Det senare kanske blir en överdrift men vi får väl se.


.

Bli inte oroliga för golf blir det inte men jag tyckte att denna bild som jag tog, i samband med en promenad i Limhamn, på en takdekoration passade utmärkt till denna blogg.

Nu skall Ni golfare inte bli sura för detta är en härlig sport vad jag kan förstå men jag har så många järn (ej klubbor) i elden så tiden räcker inte till trots att att man är fyllda 67... jag egentligen inte gör något.

Amiralens Storband vad händer?


Detta "ärrade" gäng följer jag i vått och torrt. Ja ärrade är kanske en överdrift eftersom bandet föryngras hela tiden. Nytt är på gång.

Härnäst så blir det två s.k. öppna repetitioner, nu på den eleganta och trivsamma Öresundsterminalen vid Toftanäs. Den 18 november kl 19.30 startar den första repetitionen klockan 19.30* Obs inte kl 19 som bilden anger men kom gärna redan 18.30 och mumsa på det goda och prisvärda som köket har att erbjuda. Dessutom till mänskliga priser. Räksmörgåsen är att rekommendera gärna då med en stor stark alt. ett glas vin.

* Datum för nästa repetition kommer i nästa blogg omkring 1. december.

OBS! Entré 50:- som helt och hållet går till bandet.



Om Ni inte kör bil så finns en utmärkt bussförbindelse. Nr 35 som bl.a. går från Malmö C och Konserthuset. Repetitionen slutar i god tid för att man skall hinna med sista bussen kl 22.35.

Höstens vackra färger.

Något annat Ni kan passa på att mumsa på är de vackra färgerna som exploderat nu ute i naturen. Ni kan uppleva några vackra foton från dessa på min fotoblogg: http://www.kennethsvardagfoton.blogspot.com/



Vad göra under Kenneths Vardags semester?

Nu inbillar jag mig inte att detta blir något större problem än för mig själv. Ni kan t.ex. kolla mina tidigare bloggar både den vanliga och fotobloggen.

Här kommer några utmärkta adresser (risken är förstås att Ni inte kommer tillbaka men den får jag ta).

www.ojohan.blogspot.com = Sveriges gladaste man

www.savenfjord.blogspot.com = kan och vet allt om bl.a. tåg och bussar och har fin humor.

http://www.busstidningen.se/ = landets främsta (helt oberoende) busstidning där Ni också finner intressanta bloggar bl.a. Willmarsgårds (delägare av tidningen).

Ni kan också kolla mina youtubeinslag:

www.youtube.com/malmoearena = trevliga musikinslag med bl.a. Amiralenbandet men även lite ditt o datt.

Varning över hela stan!

I Malmö varnas det för fullt just nu, jag förstår inte varför?

Har Ni svårt att läsa texten så klicka på bilden.



Ha det!

Kenneth

Vi ses 1 December eller kanske något tidigare!!! Vem vet?

foton: Kenneth Svensson
www.kestravel.se

Barcelona-Mallorca nästa: www.fcbarcelona.com

Inga kommentarer: