tisdag 3 september 2019

Vi har bäddad för detta själva



Antal besökare: 201 546

Besökare på min Youtube kanal 300.400
Besökare på min Kryssningsblogg 19.400
(under uppdatering) 


År 2000 så öppnade vi Öresundsbron
och sedan då?


En fantastisk upplevelse. Från Malmö till Köpenhamn 
30 minuter eller till Hamburg 5 timmar.

Samtidigt så avskedade man hundratals tullare, 
dessa skulle inte behövas med s.k. öppna gränser.

Samma gällde övriga Skånes viktiga hamnar mot
 kontinenten Helsingborg, Trelleborg, Ystad.

Själv förvånades jag, som åkte många gånger över 
till Danmark och Kontinenten, över att när man 
återvände så var det rena svängdörrarna. 

Jugoslav-Maffian vällde in med vapen, spräng-
medel, knark mm. Man tog sig för huvudet. 
Hur skulle detta sluta?

Det var där som vårt land började att spåra ur. 
Sedan öppnades Sveriges gränser för flyktingar,
 emigranter, d.v.s. sådana som hade flytt från sina
 länder.

Danmark, Norge och många andra länder sade stopp.

De som måste ta skulden för haveriet i vårt land är politikerna. 

Skåne var ligger det nånstans

Det är ju bara Stockholm som gäller eller gällde. 

"Ja men här finns inga problem i Stockholm, vi har ju
 en stor hamn och massor med fartyg som kommer
Österifrån t.o.m. från Åland"  

Med tiden så återvände gränskontrollerna. Men detta
var bara på pappret. Jag har bl.a. varit yrkeschaufför
och jag har även som privatperson kört över bron 
100-tals ggr totalt. De gånger som jag stoppats vid 
gränsen vid Lernacken (Malmö) kan jag lätt räkna.


Nu är det helt annorlunda sedan något år tillbaka 
men skadan är redan skedd.  

Skjutningar, bomber, rån, misshandel och knark är
vardagsmat idag och en av orsakerna är givetvis de
öppna gränserna.

Även om det har blivit bättre så är det bara att köra in
 i vårt land på nätterna för då är det nästan lika tomt 
som det var förr på dagarna. 

Poliser då?

Ett otacksamt jobb. Vi behöver fler poliser vilket 
jag också tycker. Men har man glömt att kolla 
nykterheten på gator och vägar?



Hastigheten då? Jag bor så att jag kan notera många
idioter som kör 70 - 90 km på 40 km gatan.

Jag vågar garantera att en kontroll av någon av dessa 
bilar skulle ge ett otroligt resultat. Knark, vapen och
kanske t.o.m. sprängmedel kan finnas i dessa fordon. 

För några år sedan så basunerade man ut att man 
skulle kolla exklusivare bilar. Hade den som körde
 ekonomi att äga sådan bil? 

Vad jag kan förstå så är detta idag något som
 inte görs längre eller har jag fel?   

Avslutningsvis vill jag berätta att trots att jag 
bott i Malmö sedan början av 50-talet så trivs
 jag i denna fantastiska stad och jag har aldrig 
utsatts för något rån eller annan skadegörelse.

Kenneth


 Malmö - Sveriges snabbast växande stad. 

Läs även min högst kontroversiella blogg från 2015  
klicka på länken.


Ps. Äntligen har man vaknat i landet när det gäller
utförsel av stöldgods. 

Bilen på bilden är bara en antydan om hur många av
dessa bilar ser ut.



   




Inga kommentarer: