onsdag 25 september 2019

Antal besökare 202 100
15.10.2019

Längre ner på denna blogg: läs om mina tågresor över hela världen
Vilken är bäst Flix Buss eller Bus4You. 



Har du sett min senaste succé video? 

När FCK supportrarna kom till stan
                      
  Googla på: FCK supportrar på väg till stadion  


  Hållplatsen som försvann
och kom tillbaka igen






Hållplatsen tillbaka

Kommer ni ihåg att i början av December förra året så försvann vår 
busshållplats på Hallingsgatan.

 Det blev ett ramaskri utan like. En hållplats som funnits där sedan 
urminnes  tider bara försvann. 

Dessutom alldeles intill två 55+ boenden. En hållplats som för mig 
som går dåligt var räddningen för mina dagliga uppgifter.

Nu var den borta över en natt.

Förvisso var det inte jättelångt till de två alternativa hållplatserna men
i dåligt väder, regn, rusk, snö och blåst samt en krånglande rygg och en 
gammal knäskada var det inte idealiskt för mig. Jag lämnade direkt ett 
antal Medlemskap, TSO Malmö, SPF Anneberg, Miko Sällskapet och 
Hot House.

Tråkigt men att komma hem en sen kväll och promenera i en osäker
 miljö kändes inte bra.

Folk runtom var givetvis väldigt besvikna och ledsna. Jag tog mig
friheten att skicka in några rader till Sydsvenskan som ni kan 
läsa här.

Öppet Hus 

Det bjöds in på ett möte om den borttagna busshållplatsen. Det skulle
äga rum i MKBs samlingslokal men ändrades till Lorensborgsskolans
matsal när det stod klart att många skulle komma.

Panelen bestod av Malmös kommunalråd Andreas Schönström och 
en av de ansvariga cheferna i Skånetrafiken. 

Lokalen blev välfylld av alla som kunde ta sig dit. Det var kryckor,
rullstolar, käppar och alla möjliga typer av hjälpmedel. 

Ordet var fritt och det visade sig att inte bara undertecknad hade 
mer eller mindre problem att ta sig till de alternativa hållplatserna. 

Det handlade ju inte bara om att ta sig till en hållplats tomhänt för
 oftast hade man något att släpa på.

Resväska, Dramaten, kassar av alla möjliga slag.

Det värsta vi upplevde var på väg hem från Malmö Opera 
vid 22-tiden. Full storm, regn och bussar som missats
med någon minut. 50 minuter tog hemfärden. Vi ondgjorde
oss över att vi nyligen gjort av med vår bil. Då hade 
det tagit max 10 minuter. 

Ärligt talat "hoppet att få tillbaka vår hållplats" var mycket litet
men så viskade en granne till mig att: 

"hållplatsen kommer tillbaka"

Jag stack direkt in i vår ICA butik och köpte en påse Marabou 
Twist och överlämnade denna till den man som förmedlade
denna fantastiska nyhet.
  
Enligt uppgift så skall hållplatsen vara tillbaka den 30:e
September.

UNDERBART.

Bästa hälsningar 
Kenneth

Ps. Tack till Skånetrafiken som lyssnade på oss 
och rättade till problemet. 

Starkt gjort. 




   
    






Inga kommentarer: