lördag 23 mars 2019

Billös efter 56 år




För drygt tre år sedan så privatleasade jag denna fina Peugeot 208. 


   Därmed så är 56 års bilägande inkl. leasade bilar förbi.
        
Det känns onekligen konstigt men sånt är livet och många med mig har
 nu slutat, oftast med ålderns rätt, med egen bil.

    Jag har avverkat över 40 bilar under dessa år kanske fler.

Det började med en Simca Aronde 1962 sliten och lite småskador 
här och där.


  

Sedan fortsatte det av bara farten. Stora bilar, små bilar, Cabbar, 4 Wheel Drive, 
USA bilar. Jag var biltokig men så jobbade jag också i hela 27 år i Bilbranschen 
med bl.a. Ford, Mercedes, Nissan. 

Nu är det dags att inleda det sista avsnittet innan man lämnar in!!

Mitt nya liv Buss, buss, tåg, hyrbil, apostlahästarna men ingen cykel, 
inte ens en eldriven sparkcykel.


Två godingar 4-WD Ford Bronco 2 och Nissan Terrano
                         

Två andra godingar Mazda Miata och SAAB 9.3 






Vår tystaste bränslesnålaste och dessutom Miljöbil Toyota Prius 
2007 som rullade helt felfri i tre år. Kanske inte världens häftigaste modell 
men vad gör det när man kunde köra i stadstrafik på 0,45 l/mil
                   
Vår andra bil vi körde till Barcelona med.


Vi och våra vänner älskade vår VW Multivan med alla bekvämligheter 
man kunde önska sig.







Kia Venga Diesel fullutrustad, laddad med massor med finesser.
kul men tyvärr lite bullrig. 


        Citroén C4, finns det bara gott att säga om. Ett extra 
         plus var att bilen var utrustad med BMW motor 


         
Så var det en Mercedesbuss som tog vänner och övriga resenärer runt halva Europa. 
Specialbyggd på Karosseri-verken i Backaryd. 

  God plats för 19 passagerare och all tänkbar utrustning. 



    Vännerna gillade den, kunderna gillade den och vi älskade den. 




     Så var det dags att återlämna vår 
senaste och sista bil Peugeot 208 som var privatleasad.

                                                              Läs om detta i min förra blogg

                                                            på återseende

   Kenneth

Ps. Detta (ovan) är bara ett litet urval av mina bilar.



Det har funnits BMW, Simcor, Nissanbilar, 
Mitsubishi flera Mazda,
 Saab, Volvo, Ford, Fiat som jag ägt.


Normalt så behöll jag bilarna i 3 år.

Ingen av bilarna har vållat mig större problem tack
vare att jag följde serviceboken och skötte dom väl.  

Min första Simca var kanske ingen höjdare men så var den
också väl inkörd!!! när jag köpte den.


   












Inga kommentarer: