måndag 3 november 2008

Inför en spännande vecka












Inför en spännande vecka!




Denna veckan blir historisk i Malmö. En ny arena, äntligen! Vi i Malmö har genom åren tvingats att resa till Stockholm, Köpenhamn eller någonstans i Tyskland för att få uppleva de riktigt stora evenemangen. Inte nu längre. På fredag invigs Malmö Arena, inför fulla hus givetvis. Under två dagar bjuds det på en fantastisk underhållning med bland det bästa som underhållningssverige har att bjuda på.

Utan mig, tyvärr. Jag och Anne-Marie ger oss av till Stockholm för att kryssa med M/S Viking Cindarella för att få uppleva ett dygns 60- och 70 tals musik under rubriken Rock at Sea - Svenska Höjdare. Fartyget är abonnerat i tre dygn för när vi återkommer till Stockholm så är det dags för ännu en musikkryssning men då utan oss. Jag återkommer om kryssningen i nästa vecka för nu är det Malmö som gäller.

Malmö Arena eller som den också kallas för Percys Arena. Arbetet pågår givet-vis in i det sista och man frågar sig kommer man att bli klar i tid månntro?




Fast så är det nästan alltid. I lördags tog jag och Anne-Marie oss en liten runda vid (och i !!) arenan. Jag är alltid nyfiken av mig så även nu. Vi tog oss t.o.m. in och fick se en fantastisk arena där arbetet pågick för fullt. Givetvis så blev vi vänligt men bestämt bortmotade, vi hade inte väntat oss något annat.



Pampig entré.

Kommer man med tåget till arenan vilket man kanske gör i slutet av 2010 så möts man av den pampiga entrén. Som det är nu så upplever man entrén på baksidan av arenan men det får man ta. Som bussmänniska så kan jag konsta-tera att man gjort 11 st bussangöringsplatser alldeles utan för entrén, bra! Om dessa sedan räcker till får framtiden utvisa.



Malmö Redhawks.

Malmö Redhawks gjorde en heroisk insats uppe i Leksand i Fredags när man bortaslog Leksand med 3 - 0. Inte helt rättvist men detta resultat gav en jätte-skjuts när biljetterna till första matchen i den nya arenan släpptes dagen efter d.v.s. i lördags kl 10. Mitt liksom tiotusen andras intresse för både Malmö Redhawks och den nya arenan väcktes till liv och prick tio så gick jag in på Ticnet utan att komma fram. Ett tiotal försök med samma resultat för att först kl 10.15 komma fram och mötas av "alla biljetter är slut" = över 13.000 biljetter sålda.

Jag skrev just om Ticnet i min förra blogg. Jag hoppas dock att Ticnet inte läckte ut en massa biljetter i förväg till svartabörsföretag som Sverker Olofsson tog upp i sitt program Plus och som jag kommenterade i förra veckans blogg.

Utsikten från 13 vån.

Den som följt mig blogg från början har kanske noterat att vi har en fantastisk utsikt från våra balkonger på 13 våningen på Lorensborg. Här kommer några av morgonens (3.10) bilder som visar Malmö Arena, Swedbank Stadion och Malmö Stadion.

Utsikten åt söder med Malmö Arena och Vattentornet i bakgrunden.


Swedbank Stadion som invigs nästa år samt vackra Malmö Stadion (landets vackraste?) som invigdes 1958 i samband med Fotbolls VM i Sverige.



Aftonbladets Bilsnack!

Som de flesta säkert känner till så gillar jag att fotografera. Detta och musik är några av mina största intressen.

Tidningen Aftonbladet har en trevlig sida som heter Bilsnack. Här kan man anmäla sig som medlem och få publicerat foton. Jag gjorde detta och plockade fram några av min senare bilfoton och skickade in dessa. Ett av dessa foton som jag egentligen inte tänkt skicka in p.g.a. att jag inte uppfattade detta som någon av mina bättre bilder gick rätt upp i topp som månadens mest betittade bild.

Redan efter några dagar så var bilden på topp och efter en vecka så hade 1101 besökare noterats. Den bild som hade näst flest besökare 593 hade legat inne sedan den 6 september.

Jag förstår ingenting men givetvis så känns detta jättekul. Förlåt att jag tar upp detta för det låter lite skrytigt vilket det också är. Fast mina vänner inklusive min fru Anne-Marie tycker att jag är alltför blygsam när jag gjort något bra.
Hur som helst så kan Ni se min bild här eller varför inte gå in och kolla bilden på http://www.aftonbladet.se/ och gå sedan in på bilar och bilsnack.

Tidningen, Bussbranschen.

Den bästa branschtidningen enligt min uppfattning. Här finner man en mycket intressant spalt som heter Bjarnes funderingar (Bjarne Wilmarsgård är bl.a. tidningens Chefredaktör och allt i allo). I dagens spalt (3.11.08) så länkar han till en häftig sida och bild som jag rekommenderar läsaren av min blogg att ta del av.

http://www.busstidningen.se/


Min nya karriär, Ekonomireporter!!

Åter till balkongen på 13 vån. Alldeles nedanför oss finns en bensinmack. Här läser jag dagligen av bensinpriset och här bifogas en inzoomade bild av dagens notering.












Dagens notering kr 10.94
3.11.2008





Vännen

Kenneth



Inga kommentarer: