lördag 12 juli 2008

Vernissage i Stallet












"9 MONTHS IN CHINA"

















Lördagen den 12 juli.

Vännen Pelle (Per Johansson) 24 år har nyligen kommit tillbaka från Kina där han studerat konst. Pelle började att måla för några år sedan.

Han hade varit en period i Thailand och strax innan han han skulle återvända till sitt hemland Sverige så inträffade den stora katastrofen, Tsunamin.

Pelle befann sig turligt nog inte i denna del av landet men påverkades givetvis som alla andra. Med denna katastrof i färska minne började Pelle att måla när han kom hem. Ett antal månader senare så bjöd Pelle in på vernissage i sin ateljé d.v.s. en källarlokal vid sin bostad. Tyvärr så hade jag ingen möjlighet att närvara vid vernissagen men hälsade på dagen innan och till min "förvåning" så fann jag flera tavlor som fascinerade mig. Jag köpte den som jag tyckte bäst om och som idag hänger på en hedersplats i min bostad.

S U C C É..
Jag ringde med stor nyfikenhet på kvällen efter vernissagen och frågade om Pelle sålt några tavlor. Ja 7 stycken, fantastiskt men kanske ändå inte helt förvånande.


S T A L L E T...





Galleri Stallet i Falsterbo













Pelle till Kina !

Pelle åkte i höstas till Kina för att studera och det första resultatet från denna 9 månaders sejour fick jag uppleva idag på Galleri Stallet i Falsterbo.




V E R N I S S A G E N

Pelle var strålande glad när jag och min sämre hälft trädde in i lokalen några timmar efter öppnandet. Tre tavlor var sålda, utställningen pågår till den 24 juli och jag är övertygad om att åtskilliga av Pelles Kinatavlor finner nya ägare under denna tid.














Fortsättning följer...

Det skall bli spännande att följa Pelle i fortsättningen. Hans Kinatavlor imponerar. För de som är nyfikna så har Du Pelles hemsidesadress här:





Tack för idag !

Kenneth

Inga kommentarer: