söndag 28 juli 2013

Joe Labero 50


Idag söndagen den 28 Juli 
fyller Joe Labero 50 år


I min förra blogg så fanns några rader om detta från Granbacken  
där vännen (inte till mig utan till Joe) Robert Wells tillsammans
med den 5000 hövdade publiken på sitt eget
sätt Gratulerade Joe.  


Om detta kan Du läsa merom Du scrollar 
tillbaka till förra bloggen

Själv så känns det ibland som att Joe tillhör mina vänner. 

Så här ligger det till

1986 och jag befann mig då i Kalmar. Inbjuden av 
Svenska Nissan Motors för visning av deras modellprogram. 

Vid denna tid så var jag delägare i ett litet fint bilföretag 
(Brorssons bil i Trelleborg) som sålde Nissan och Mercedes. 

Stora torg var delvis avspärrat för här stod Nissans hela bilprogram.

Vi bodde på Kalmar Stadshotell som ligger vid torget och där vi 
på kvällen bjöds på en förnämlig galamiddag och underhållning.

Foto: Nätet
Underhållningen bestod av en trollerikarl med det spännande 
namnet Joe Labero.    

Joe Labero? Vem fan är detta tänkte säkert de 100-tals inbjudna
gästerna. Men vad gör det, ett och annat glas vin bidrog till att
man brydde sig inte.

När det äntligen var dags för showen steg en ung man (23 år) in 
på scenen och sedan var showen igång. Han började darrigt och
de flesta småskrattade över pinsamheterna. 

Efter hand så vaknade man upp ur sin dvala och Labero svarade
 för riktigt bra föreställning som dessutom drog ner skrattsalvor
från publiken.


  
foton: Nätet
Jag har i alla år efter denna första bekantskap med Joe undrat
om detta med taffligheterna i början av showen var äkta eller
bara att få publiken att känna medlidande?


Jag vet i alla fall inte, bara Joe kan svara på detta.

   
Med åren har det blivit fler shower med Joe och det är bara att
konstatera att Joe håller yppersta världsklass, vilket också
bevisas av hans framträdande på de stora scenerna jorden runt.

Man kan också konstatera att Joe inte bara en urskicklig Magiker 
utan även en tjusig man, men hur såg han ut som barn?   

Så här kanske?

Foto eller teckning eller vad fan det nu är (nätet)

Man kan undra?

Till sist lite allvar

Från våra vänner Olle och Kerstin i Australien kom denna 
videolänk idag på morgonen. 

Det handlar om trafiken och olyckor på de ryska vägarna. 
Stundtals ganska läskig men som borde få många trafikanter
att tänka sig för.
    

Bästa Hälsningar
Kenneth

Inga kommentarer: