fredag 26 juli 2013

Granbacken igen


Sista Granbackekvällen 
för i år, varför?

Kent och Co har skapat en fantastisk underhållning i Arlöv med hjälp
från Kommunen (Burlövs Kommun) Tre kvällar i juli, bjuds det inför
(alltid?) fullsatt publik, underhållning av högsta klass med Kent och
hans medarbetare Jennie. 

Vi behöver roas och skratta. Jag vill lova att här vilar inga led-
samheter. Kent och Jennie drar alla andra på scenen med sig, ofta i
ett virvlande tempo.   

I går kväll så fanns inte bara Robert Wells trio på scenen utan även
dansbandssångerskan Gerd Svensson, skådespelerskan Jeanette Capocci
och även ej utannonserad Christina Nordstrand med dottern Othilia.

Liksom förra veckans föreställning, då bl.a. Marianne Mörck, Nils Olsson 
och Mona G gästade Kent och Co, så fick de 5000 i backarna valuta
för pengarna!! Det heter ju så fast det är gratis, för alla utom di riga
(rika) som Kent uttrycker det, d.v.s. vi som sitter på tjusiga 
plaststolar med benutrymme  som är anpassat för benlösa pygméer.

Fast detta glömmer man snabbt när väl föreställningen börjar.

Jeanette presenterade sitt CV för Kent,  hon var besviken på hans sätt att
 presentera  programmet och sökte hans jobb.
Ok till att börja med så får Du hjälpa till med allsången, sa Kent.

Sagt och gjort men jag misstänker att hon betalat för att en fotograf
skulle förverkliga detta.
Att Jeanette snabbt skulle bli publikfavorit var lätt att gissa.

Plötsligt så dök även Christina upp och med benägen hjälp av den proffsige
fotografen så hjälptes man åt att klara sångtexten.
Fotograferingen fick andra fixa.
 Själv är jag inte någon sångare av stort format (se min förra blogg)
 men dyker det upp en snapsvisa så brukar det ordna sig.

M.a.o. under allsången så hade jag andra saker för mig. 
= Trevligare sådana. 

T.e.x. att studera skor med tillbehör
Robert Wells och hans trio tryckte på för kung och fosterland. Tempot
var högt och mycket Boogie-Woggie givetvis eftersom Robert Wells
stora förebild var Charlie Norman.


Robert Wells trio har varit på en landsomfattande turné
som fortsätter under hösten.

Robert Wells med Lasse Risberg och Roine Johansson
Trummisen Roine är gift med Christina Nordstrand och
är en riktig klippa som spelat med Robert i 20 år. Har 
ett tufft jobb bakom trummorna men fixar allt utan 
krusiduller liksom Lasse Risberg på bas.

Dansbandssångerskan Gerd Svensson blev snabbt populär med 
några gamla fina örhängen som de flesta dansat till.


Gerd Svensson ännu en av många härliga Dansbandsvokalister vi har här i landet.
Christina Nordstrand kommer från en familj med musiktraditioner
och nu med dottern Othilia (och givetvis även Roine) så förs denna
tradition vidare. 

Christina bor ju i Stockholm, vilket jag nämnt i tidigare bloggar,men älskar
sitt Skåne. Hon är en av Amiralens Storbands vokalister och kan ses
 och höras torsdagen den 1 augusti på Pildammsteatern i Malmö.  
     
Vi får inte glömma Othilia med båda pappa och mamma på scenen samtidigt.
Grattis Joe Labero 50 år

Kvällens kanske häftigaste grej var när Robert Wells berättade att
hans vän Joe Labero skulle fira sin 50-årsdag på lördag och att
Robert skulle vara med på festen.

Vill Ni vara med och gratulera Joe frågade han publiken och svaret
var ett rungande Jaaaa.



5000 personer i kör blev till ett rungande Happy Birthday och 
därefter ett 4-falldigt leve.


Från Granbacken till Granbacken

Jag har några saker att klara upp från min förra blogg d.v.s. 
en vecka tidigare som också  handlade om Granbacken.

Det gäller när jag berättade om Nils Olsson som tills dess varit
tämligen okänd för mig. Flera har skrattat åt detta och undrar var
jag varit de senaste åren. 

Givetvis pinsamt för Nils har varit i rampljuset åtskilligt har man 
påpekat. 

Konstigt för jag har frågat en fiskare från Blekinge, en lapp från
Jockmock några (invandrande) frukthandlare i Landskrona
och en uteliggare i Malmö. Inte visste dom vem Nils Olsson
var. En potatishandlare trodde någon.

Hur som helst så ber jag Nils om ursäkt men eftersom vi just
blivit vänner på facebook så tror jag att det är glömt och förlåtet.


Ps, Marianne Mörck visste jag i alla fall vem det var.


Så går vi tillbaka ytterligare 
en blogg.

Ni vet där jag var en gnällig fan.

Jag hade retat mig på det mesta men tack vare Granbacken förra
veckan så blev jag "normal" om man nu kan påstå att jag är normal.

Det handlade bl.a. om Bensinpriserna som far upp och ner som
gjorde att man trodde de som sätter priserna spelade jojo.


För c:a 10 dagar sedan 95 oktan = 14.63
När jag var inne på en av mina tidigare bloggar d.v.s. den från Berlin
 i April 2012 så hade jag då tagit ett motsvarande foto.


Samma mack.

ridå

Gå och dränk mig
Kenneth

Ps Inte bara jag fotograferade på Granbacken. 
Kan Ni räkna ut hur många som fotograferar på mina foton.
Ni vinner inget mer än ära och berömmelse.

Inga kommentarer: