fredag 4 maj 2012

Nästan som i Österrike



Nästan som i Österrike

Jag kritiserade Lidl i en av mina tidigaste bloggar (2008). Dessa hade 
just etablerat sig på den Svenska marknaden. Lidl var ganska kaxiga 
och kritiserades bl.a. för sin personalpolitik. Lidls koncept var exakt
 en kopiering av hur tyskarnas marknad fungerar och vi svenskar skulle 
uppfostras i denna anda.

Det betydde korta diskar, bara stora varuvagnar inga korgar, ingen tidning
 inte ens kvällstidningarna. Att ha öppet på söndagar var otänkbart.

I min blogg skrev jag att om skall man lyckas på den svenska marknaden
 så måste man anpassa sig efter den marknad man befinner sig i.
Det går inte att tro att man kan köra över konsumenterna rätt upp 
och ner, så fungerar det inte.

Detta fick man bittert erfara och man ändrade sig efterhand från
 punkt till punkt.


Tappade många kunder


Lidls koncept gjorde att många kunder svek kedjan och jag miss-
tänker att än i dag får man lida för detta. Själv handlar vi då och
då i Lidl butiker och har konstaterat att deras produkter är av
mycket hög kvalitét till vettiga priser. När vi berättar för vänner 
så är det inte många av dessa som har besökt någon Lidlbutik.


Vinjettbilden då?


Denna läckra Schnitzel handlade vi på Lidl. En nästan riktig 
Wiennerschnitzel (dock inte kalvkött). Stor som en tallrik 
(tyvärr så krympte den lite när vi tillagade den, detta är
 förvisso inget ovanligt) och smakade förträffligt. 


Man har en kokt skinka som är bland den finaste jag har hittat
 i någon annan butik. Idag rekommenderar jag gärna Lidl som 
sent omsider accepterade att de var dom som skulle anpassa 
sig och inte kunderna.


Dragspelsklubb  gör succé 


Jag blev kontaktad av Jan Olsson som är medlem i Staffanstorps Dragspelsklubb. 
Han hade hört att jag hade en Youtubesida som var populär (tack för det).

Vi har en video sa Jan och skulle vilja  publicera denna på nätet. 
Kan Du lägga in den på din Youtubesida? Vad kostar detta?

Ingenting svarade jag det är bara trevligt att kunna hjälpa någon. 
Jag har inga inslag med Dragspelsklubbar så det ser jag fram emot.


Det är Staffanstorps Dragspelsklubb som spelat in videon.

Jag fick videon med förtexter och i elegant utförande. Lade in
den på nätet den 2 maj och idag den 4 maj så har den rusat 
upp i topp av de 30 senaste dagarnas mest besökta videos 
trots att denna bara funnits på nätet i tre dagar


Det är bara en av mina Roger Berg Big Band videos som har
 setts av fler under denna senaste 30 dagars period. 


Grattis Staffanstorps Dragspelsklubb.  

http://www.youtube.com/Malmoearena


KAK Syd Familjerally


I stället för att demonstrera den 1 maj så körde jag och Anne-Marie
ett välarrangerat familjerally. Fem mil på vackra vägar runt Vellinge 
i ett sommarfagert Skåne.



Genomgång innan start utanför Lorensdal teatern.




25 bilar startade (och 25 kom i mål) 
Det hela handlade om en tipsrunda 
med många kluriga frågor.




Några riktigt häftiga bilar fanns med 


Foton Kent Carlsen


Bullrade högst och häftigast gjorde denna Dodge Viper 


Inte bara tuffa sportbilar och klassiker deltog utan 
vardagsbilarna hade också sin givna plats i rallyt.


Manöverproven (två st) avslutade rallyt.



Tack alla Ni som medverkade till att det blev en
så trevlig och lyckad dag.   


Bra Jobbat KAK/s


Bli medlem i KAK
www.kak.se




Till slut ytterligare några intressanta 
Videos på min Youtubesida:


Klicka på länkarna och njut!! 


http://www.youtube.com/watch?v=pDz6sEdrcfM&list=FLFE9bbrVaQOriuFaeSY_9tA&index=19&feature=plpp_video




http://www.youtube.com/watch?v=Ogb69OBceRI&list=FLFE9bbrVaQOriuFaeSY_9tA&index=20&feature=plpp_video




http://www.youtube.com/watch?v=z42fchrzhHY&list=FLFE9bbrVaQOriuFaeSY_9tA&index=21&feature=plpp_video




Denna gång handlar det om läskiga flygvideos




Bästa Hälsningar
Kenneth







Inga kommentarer: