söndag 9 mars 2014



Grattis Sanna

Nu tillhör ju inte jag precis dom som gillar Mello som det ju
numera heter. Jag kollade in finalen igår och konstaterade ett
här fanns några bra låtar. Inte så konstigt med tanke på att
  en stor del av licenspengarna gått till lördagskvällarna 
de senaste fem eller sex veckorna. 

Jag önskar att jag varit mer vaken för ett antal år sedan, för då 
skulle jag starta en ballongfabrik men nu är det så dags.

Beträffande Sanna så gillar jag denna tjej skarpt. Hon var populär
redan 2005 och säkert tidigare också. Harry Arnold sällskapet var
vakna redan på den tiden och engagerade Sanna till två konserter
med Amiralens Storband, en i Malmö och en i Helsingborg.

Idag blir det en jättekonsert på Konserthuset i Malmö när två
populära Storband befinner sig samtidigt på Scenen. 

Det är Z-Big Band och Amiralens Storband som för andra året
i rad ger en konsert i en fullsatt konsertlokal.

Inte konstigt för i år liksom förra året så finns Viktoria Tolstoy
och Nisse Landgren på scenen. Som grädde på moset så finns 
också Christina Nordstrand och Petri Soikkeli och Staffan Sjöholm,
d.v.s. bandens egna populära solister.


Fotona togs i samband med förra årets konsert. 



Viktoria och Petri i en vacker duett



Viktoria och Nisse L.



Christina och Staffan Sjöholm

En märklig situation

Amiralen bandet har en mycket fin pianist, det har även Z Bandet.
Stefan Hansson heter han, d.v.s. banden har samma pianist. Förra 
året så var Stefan t.o.m. Ordförande i Z Bandet. Häftigt.


Jag vet inte om det kan kallas för Bigami inom musiken men det ligger
 nära till hands.

Divor, nej inte musiker på 
den här nivån.

Det skall spelas in några snuttar på film i kväll, alla sa det går
 inte för Viktoria och Nisse kommer aldrig att godkänna detta. 
Så sa många som förstår sig på sådant.

Jamen, protesterade jag bara några snuttar med Amiralens Storband.
Jag tog ett snack med Jerker Lefèvre Vice ordförande i Harry Arnold-
sällskapet. Han sa "snacka med dom. Dom är jättebra att ha att göra
med".

Sagt och gjort, jag gick bort till Viktoria och i försiktiga ordalag frågade 
jag om vi fick filma en snutt. Hennes svar var ett ja utan omsvepning.
Det skulle vara bra om man kunde se det innan det skall användas.

Sedan var det Nisse Landgrens tur, med samma försiktighet ställde 
jag frågan och han sa utan att blinka JA det är Ok! Det vore bra att få
se o.s.v. 

Jag bara gapade, samma hände i Växjös Konserthus då Roger Bergs 
eminenta storband var på turné med Sylvia Wrethammar.

  

Då skulle jag själva filma ett inslag och Sylvia sa ja utan att tveka.
Jag blev så darrig av detta så jag sabbade det hela (ny fin filmkamera)
och det blev inget, kameran startade inte, fy katten.

James Last

James Last tar priset, han t.o.m. välkomnar publiken att komma fram till scenen för att fotografera. 

Inte konstigt att han och bandet fotfarande är så populära.



James Last konserterna en orgie av musik. 

Ha en skön dag
Kenneth

Uppdatering 10.3.2014


Fullt hus i Konserthuset i Malmö.
Mer om detta kommer i nästa blogg

(med nya fräscha foton)

Inga kommentarer: