onsdag 12 februari 2020

Malmöljud

Antal besökare 24.3.2020:
205 948

Min Youtubesida:
www.youtube.com/user/MalmoeArena 

Antal besökare: 24.3.2020: 
322 800

                              MALMÖLJUD!!! 
                                     Vem bär ansvaret för detta?


Nästan en halv miljon har kastats i havet
för detta "unika" projekt. 

Vem kommer att ha glädje av ett sådant? Jo givetvis det företag som
inhöstat 485.000 kronor för att spela in ankors kvackande, tystnaden
i Malmös Stadsbibliotek, Ambulans under utryckning o.s.v.

Själv har jag bott i Malmö nästan hela mina 77 år men aldrig tänkt
på att jag skulle kunna tjäna storkovan på att utnyttja min balkong
på 13 våningen på Lorensborg.

Här har man dagligen tystnaden, fiskmåsar (istället för ankor) 
utryckningsfordon flera om dagen, helikoptrar, t.o.m flygplan
mm. 

Nu har jag förvisso inte hört alla ljud som finns i ljudslingan men
dessa fixar jag lätt.


I dagens Malmö och även Sverige vad detta beträffar, så finns det så 
mycket flummigt idag, vilket gynnar de som har tokiga idéer framför de
som sliter hårt och ärligt för brödfödan.

Vad skall dessa ljud användas till? Äldreboenden, vid Busshållplatser
och Gud vet vad. 

Nu kommer företrädarna att påstå att Malmö redan nu fått mer 
reklam tack vare Malmöljudet. Turisterna kommer att vallfärda 
hit att lyssna på Malmöljudet, hurra hurra. 

Jag skriver ogärna om politik i min blogg men blir fundersam när jag
läser att ingen av stadens främsta företrädare vill ställa upp på en
intervju, vilket verkar märkligt.

Upp med korten på bordet och sparka den ansvarige. Om inte så
kommer Malmöborna att se till att detta blir verklighet vid nästa
val.

Hur med mus tivolit, finns det ljud därifrån?


Hur låter en soluppgång?

Malmö Central då?

Malmö Symfoniorkester gärna ljud tack.
    
Hallingsgatan 6 = min bostad, här bjuder jag gratis på Malmöljud.

https://www.youtube.com/watch?v=SaasbhPMUzc


Bästa Hälsningar
Kenneth





Inga kommentarer: