Den 1 Oktober dubbades jag till Riddare i TSO Malmö.
Något som jag givetvis är väldigt stolt över.
Tidigare så har jag utnämnts till Ordens Fotograf efter
legendaren Pierre Mens.
legendaren Pierre Mens.
Jag blev också utnämnd till Ordens Webbmästare.
www.tsomalmo.se
Varför nu detta skryt?
Jo, jag har noterat att det räcker för en del att släppa en fis. Så kan
man slå sig för bröstet för man tror då att man är nåt.
Man skryter om allt man gör, kommer i TV och tjänar hackan.
Massor med människor gör stora insatser helt ideellt utan att märkas.
Jag läste Magnus Månssons, f.d. Idrottsledare och journalist, blogg för
några dagar sedan. Där lyfte han fram att alla de som arbetar ideellt inom
sporten får betala en hel del i bara P-avgifter, t.e.x. runt tränings- och
sportarenor mm.
Dessa borde ha gratis parkering när man ställer upp för att fostra
ungdomen. Jag har själv upplevt detta för många år sedan. Man gör inte
detta för egen vinnings skull utan för att det ger en viss tillfredsställelse.
De flesta arbetar i det tysta medan idrottsmän, fotbollsspelare mm
ofta tjänar en "bra" slant. Detta kan förvisso vara Ok men!!!
Nu fick jag ur mig detta som ofta har retat både mig och säkert
många andra med mig.
Nu till inläggets rubrik
Spännande frakt
På samma sätt som många så tar man då och då en liten tur till Tyskland för
att fylla på lagret av drycker och lite annat smått och gott.
Dom flesta sticker genom Danmark till bl.a. Puttgarden eller Burg, där
priserna i förhållande till våra egna är annorlunda trots vår låga krona.
Själv tar vi hellre en sväng till Rügen (Sassnitz) istället för att köra c:a 40 mil
t.o.r. till Tyskland. Vi sparar både broavgiften och över 30 mils körning
på motorvägen Malmö - Rödbyhamn.
Vi får dock tillbringa c:a 8 timmar t.o.r. ombord på Stena Lines färja Sassnitz,
så det gäller att ha kortlek och läsplatta med sig (gratis Wifi).
Nåväl, det var inte detta det handlade om när jag skrev Spännande Frakt.
När vi skulle lämna Mukran (hamnnen i Sassnitz) så låg där ett fartyg som
höll på att lasta svenska torpedbåtar eller något åt det hållet.
Fartyget Nordic Svalbard hade som destination Saudi.
Jag följde fartyget på Marine Traffics hemsida, det tog lång tid innan fartyget kom fram
till destinationen. Kommer faktiskt inte ihåg det nu men det tog nästan en månad.
Efter att lastat av sin last så fortsatte fartyget till Singapore, där det alltid ligger en
massa fartyg på redden i väntan på någon returlast.
Bästa Hälsningar
Kenneth
Hur långt ner kan man gå?
www.tsomalmo.se
Varför nu detta skryt?
Jo, jag har noterat att det räcker för en del att släppa en fis. Så kan
man slå sig för bröstet för man tror då att man är nåt.
Man skryter om allt man gör, kommer i TV och tjänar hackan.
Massor med människor gör stora insatser helt ideellt utan att märkas.
Jag läste Magnus Månssons, f.d. Idrottsledare och journalist, blogg för
några dagar sedan. Där lyfte han fram att alla de som arbetar ideellt inom
sporten får betala en hel del i bara P-avgifter, t.e.x. runt tränings- och
sportarenor mm.
Dessa borde ha gratis parkering när man ställer upp för att fostra
ungdomen. Jag har själv upplevt detta för många år sedan. Man gör inte
detta för egen vinnings skull utan för att det ger en viss tillfredsställelse.
De flesta arbetar i det tysta medan idrottsmän, fotbollsspelare mm
ofta tjänar en "bra" slant. Detta kan förvisso vara Ok men!!!
Nu fick jag ur mig detta som ofta har retat både mig och säkert
många andra med mig.
Nu till inläggets rubrik
Spännande frakt
På samma sätt som många så tar man då och då en liten tur till Tyskland för
att fylla på lagret av drycker och lite annat smått och gott.
Dom flesta sticker genom Danmark till bl.a. Puttgarden eller Burg, där
priserna i förhållande till våra egna är annorlunda trots vår låga krona.
Själv tar vi hellre en sväng till Rügen (Sassnitz) istället för att köra c:a 40 mil
t.o.r. till Tyskland. Vi sparar både broavgiften och över 30 mils körning
på motorvägen Malmö - Rödbyhamn.
Vi får dock tillbringa c:a 8 timmar t.o.r. ombord på Stena Lines färja Sassnitz,
så det gäller att ha kortlek och läsplatta med sig (gratis Wifi).
Nåväl, det var inte detta det handlade om när jag skrev Spännande Frakt.
När vi skulle lämna Mukran (hamnnen i Sassnitz) så låg där ett fartyg som
höll på att lasta svenska torpedbåtar eller något åt det hållet.
Fartyget Nordic Svalbard hade som destination Saudi.
Jag följde fartyget på Marine Traffics hemsida, det tog lång tid innan fartyget kom fram
till destinationen. Kommer faktiskt inte ihåg det nu men det tog nästan en månad.
Efter att lastat av sin last så fortsatte fartyget till Singapore, där det alltid ligger en
massa fartyg på redden i väntan på någon returlast.
Bästa Hälsningar
Kenneth
Hur långt ner kan man gå?
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar