måndag 4 maj 2015

Att vara eller inte vara


Uppdaterad 5.5.2015


To Be Or Not To Be
"Att vara eller inte vara"

Jag har varit i Göteborg utan att ha varit där.

Låt mig berätta:

Torsdagen den 5 februari hade vi eller åtminstone vår bil varit i 
Göteborg.  

Den 11 mars så dök nedanstående beslut med avi upp från 
Transportstyrelsen. 

Men vi hade inte varit i Göteborg på nästan ett helt år och det var
när vi testade SJ Snabbtåg contra Bus4you



Men nu hade vi varit där helt ovetandes . Nio kronor skulle man
ha och dessa skulle betalas senast 30 april 2015.

Vad göra? Strunta i betalningen och protestera, men detta är
inte rätt utan betala först och protestera sedan.

Nio kronor är knappt värt besväret att lägga ner jobb på men
en facebook vän tyckte att jag skulle sätta igång maskineriet 
för Transportstyrelsen kanske kan anställa mer folk p.g.a. alla
utredningar man måste göra.

Ok, jag skickade några rader till 
Transportstyrelsen/Trängselskattenheten (vilken lång adress)
och berättade att jag inte var i Göteborg vare sig i februari,
 mars eller april 2015
  
"Behåll pengarna, jag bjuder", skrev jag. 

Omprövningsbeslut

Den 17 april kom det ännu ett brev från Transportstyrelsen.



Vad härligt, jag var oskyldig, nu leker livet igen speciellt som man
lovade att återbetala de nio kronorna. 

Problemen hopar sig dock, vad hitta på för nio spänn? Just nu
funderar jag som bäst på detta.




Jag har beslutat att inte ta ut de nio kronorna för dessa
tycker jag att Transportstyrelsen/Trängselskattenheten
kan behålla för att täcka sina administrativa kostnader.

Säg inte annat än att jag är generös.


Fotboll
("Sveriges Nationalsport")

Hur många polisbilar finns på fotot?  (plus en helikopter som ej syns)
(Foto från MFF-HIF den 3 maj 2015)
Jag vill uppmana svenska folket att "Öppna sina Hjärtan
för huliganerna. Det behövs mer och mer pengar för att vår kära 
nationalsport skall överleva, liksom polisen som behöver mer resurser.









Samtliga ovanstående foton från MFF-HIF den 3 maj.
(för större bilder peka på dem) 

Till sist, hur länge skall vi vanliga betala och acceptera detta?

Jag vill gärna säga att alla som kommer är inte Huliganer utan bara en bråkdel. 
Tyvärr så räcker det med färre för att svärta ned sin egen förening.

Ha en skön vecka
Kenneth

foton: Undertecknad

Inga kommentarer: