måndag 3 december 2018

KUL till JUL

Kenneths Vardag nu över 190 000 besökare
Kenneths Youtubekanal nu över 267 000 besökare

När allt känns grått och trist så behövs kanske lite 
som lättar upp tillvaron.





    Jag letar just nu febrilt efter speciella foton som jag gärna skulle vilja 
delger er kära besökare.

   Just nu gråa och trista dagar och politiken överskuggar nästan allt annat, 
tycker åtminstone jag.


Som tur är så finns det många snälla människor som tänker på
våra statyer under den mörka årstiden. 


Att besöka Rigas Saluhall är mycket intressant. Den gamla damen visar att hon
 gärna vill ha pengar tillbaka.     


I staden Binz på Rügen så finns det massor med barer. Tyvärr så är det brist
på barstolar, vad gör man? Man tager vad man haver! 



Att uppleva gym på Kryssningar d.v.s. som undertecknad. 
En förmiddagsdrink och att njuta av skönheterna räcker långt.




Glöm inte att ha med en kikare på kryssningen. Här testar jag en s.k.
Brödkikare. Hur gör man? Gå till ditt Kondis och köp en morgonfärsk
Fralla. Ta 2 skivor till frukosten och bums så har du en brödkikare.  


Så vad det ju detta med kryssningar. Att kryssa i Karibien är lite speciellt.
Vart man än anländer så välkomnas man. Sol och värme, stor show i
hamnen som här på Roatan Island. Fast när himlen öppnar sig så 
ändras allt på nolltid.  


Allt för kryssningsresenärerna. På de pyttesmå öarna så fixar man t.o.m. 
toaletter till kryssningsresenärerna.  

Men vem vågar besöka en sådan utom de som bor på ön? Inte jag i alla fall. 

Berlin



Vid mitt senaste besök i Berlin sommaren 2018 så dök ett antal munkar upp.
Massor med människor samlades runt dessa men snart så noterade den
 vakna fotografen d.v.s. undertecknad att det var något som inte stämde. 
Röker Munkar? Går inte Munkar näst intill barfota? 



Mitt i all röra så hördes ett stojande på Steindamm, en rullande Pub.
Ni vet ju hur högljudda tyskar kan vara och detta var inget undantag. 



När man skall sticka till Berlin så är Flixbuss ett bra alternativ. 
Men dom borde söka sig till en bättre Terminal. 



Men Malmö har något som inte Berlin har, ett Mustivoli. Vi hade t.o.m en 
Musrestaurang men den fördärvade några mushuliganer när dom 
blev utkastade av Mushovmästaren.

Selfies

Ett populärt nöje är att ta Selfies, jag testar lite då och då
och har kommit på en metod att ta bra sådana foton
 
Bäst av allt att du får en massa foton och dessutom från alla möjliga vinklar

Tack för denna gång
Kenneth



Inga kommentarer: