tisdag 19 juli 2016

Min älskade ......åkte i Golvet

 Uppdaterad 23.7.2016


Nyhet! Premiär 

   Ny blogg allt om Kryssningar, tips,
rederier, terminaler mm.

 Ni hittar min Kryssningsblog på:

 Kennethsvardagfoton.blogspot.com 

KATASTROF


         
Min älskade ........åkte i golvet!

        Nej det var inte min hustru, 
inte min bokhylla, 
inte min Laptop.

        Värre än så, min Leica.

     Denna underbara kamera har följt mig som en trogen hund vart jag 
än har befunnit mig. Nu är det slut med detta för jag tappade den 
i golvet i min bostad. 

Ärligt talat så var det inte första gången utan snarare tredje eller 
fjärde gången detta hänt. 

Men nu får det vara slut med detta tyckte Leican och därmed basta.

Försäkring

Nåväl, allt kan ersättas när man har försäkring,vilket jag hade
sedan många år tillbaka i Länsförsäkringar. Kameran hade kostat
nästan sjutusen kronor och jag borde få tillbaka detta minus själv-
risk var min första tanke sedan chocken lagt sig. 

Jag hade inte på över 20 år anlitat någon försäkring för ersättning 
så Länsförsäkringar borde kunna svälja denna låga kostnad
 utan att knysta.

Jag knåpade ihop en skadeanmälan och mailade denna till 
Länsförsäkringar.

Tänk vad jag bedrog mig, svaret kom nästa dag, ärendet togs
inte upp för jag (min slarver) hade inte en s.k. allriskförsäkring.

Nu sitter jag här med en rad fina kameror men ingen så fin som
Leican. Jag tog just ett antal foton på Leican men kunde ju tyvärr 
inte inte ta något foto med Leican själv av förståelig orsak.

Vad var det som var så
 bra med Leican?

  Storleken på kameran (Kunde lätt ha den i bröstfickan).
Bästa och smidigaste kameran att filma med. Kvalitén på
 bild och ljud var i HD klass.

Inbyggd GPS som visade var fotona tagits. Objektivet och 
kvalitén i alla detaljer var i högsta klass trots att kameran
var Leicas billigaste när jag köpte den. Modellen 
det handlar om är en Leica V-LUX 40. 

Nedan några bilder från mitt Leica Album.


     

    



Ja vad har man lärt sig av detta?

Se över Dina försäkringar

Finns allt Du behöver med som kan vara viktigt för Dig?
Och var inte så slarvig som jag att ha kameran i fickan.

Nu är detta förvisso inte världens katastrof för
mig för jag har ändå flera fina kameror att plåta med.


Varje kamera har dock olika egenskaper liksom svagheter mm. 

Men sist och inte minst det viktigaste är ju ändå personen 
bakom kameran. 


Ha det så bra önskar

Kenneth



Inga kommentarer: