tisdag 2 juni 2015

Ingenting




INGENTING

Gillar Ni TV serien Seinfeld? Serien startade 1989 och de sista av de totalt 180 avsnitten spelades in 1998.
 Det var först efter ett antal år som jag tände på denna serie, som jag från början tyckte var löjlig.

Nu sänds serien i repris i TV6 på eftermiddagarna och jag missar sällan att spela in serien, 
om jag nu inte kan kolla in den direkt vilket är svårt.




Utöver Jerry Seinfeld så ser vi Elaine Benes, George Costanza 
och Cosmo Kramer som ingår i de fyras gäng.

Varför rubriken ingenting?

Jo, när jag skulle finna ett ämne för denna min 397:e blogg så var
mitt huvud tommare än vanligt. Jag har bloggat om kryssningar,
tåg, flyg, min egen förträfflighet, musik och en massa annat mer
eller mindre ointressant.

Vad skulle denna blogg då handla om?

Tack George

Jag kom att tänka på när gänget runt Seinfeld skulle träffa ledningen på
NBC för att presentera sin eventuellt kommande serie och blev tillfrågade
om vad serien skulle handla om och George svarade "Ingenting"!!

Alla i rummet blev lika häpna. Ingenting? frågade man. Just det Ingenting.

Hur då, vad händer när Du skall till jobbet? Ingenting, vad händer när Du
skall gå på restaurang eller bio? Ingenting osv.

Alla blev lika häpna men handlingen var genialisk, det händer alltid någonting
och en av NBC:s största TV Succéer genom tiderna var ett faktum.

  Vad skulle då denna blogg handla om?

Ingenting

Så är det ofta, en del TV-serier behöver man bara kolla in i 10 minuter
för att gilla, Pang i Bygget t.e.x. succé från första avsnittet för mig
och Anne-Marie, medan många tyckte att denna TV serie var skräp.
Sedermera så har Pang i Bygget ansetts vara världens roligaste TV-serie.


Halva bloggen 

Skönt, nu har jag avverkat halva bloggen och skall försöka få till ytterligare
mer eller mindre intressanta rader.

Köer och åter Köer

Det värsta jag vet är köer. Dessa rör sig oftast mycket sakta, annars hade 
det väl inte blivit några köer.

I veckan så häpnade jag efter att ha kommit i kontakt med några köer, inte
fysiskt utan mest psykiskt.

Kom bilande längs Slottsgatan och en ny Hamburgerbar öppnade denna
dag. Hela dagen gratis hamburgare med tillbehör.







Jag kunde inte stanna så det blev att slå en signal till Anne-Marie som
jag visste befann sig i närheten. Hennes Doro hade för en gångs skull
inte stängt av sig själv så det blev några foton med Doron.

 Jag fick en tankeställare, Gratis Hamburgare och plötsligt en jättekö
nästan hela dagen. Är det så illa att folk har tid att ställa sig i en
lång lång kö för att få en bit mat gratis?


Ännu en jättekö

Någon dag senare så frapperades jag av ännu en jättekö, som dock
inte var så lång ännu.



Vad kul, Succé för Bus4You och deras Göteborgslinje tänkte jag. Men kommer
verkligen alla i kön med?



Fel av mig. Bussen rullade iväg och då uppenbarade sig den långa kön
fullt ut.

Tågen Malmö - Lund var inställda p.g.a. en eventuell tragisk händelse vid Hjärup 
d.v.s. strax innan Lund. 

Kön växte snabbt och det var enligt SJ information svårt att få tag 
på tillräckligt med bussar denna söndag.

Då var denna blogg om Ingenting slut. Får se om jag lyckas komma upp
ytterligare några bloggar så att det blir 400 totalt. Har man inget att blogga
om så är risken nog stor att det bara blir 400 bloggar.

Vännen
Kenneth 

   foton: nätet, Anne-Marie och undertecknad










  


Inga kommentarer: