lördag 3 maj 2014

Nu har Danskarna vaknat.

Vägen till B&W Hallarna. Se också min video från mars i år.

Dags att vakna nu?

En vecka kvar till århundrades stora begivenhet i Köpenhamn,
Melodi Grand Prix finalen. 

Det är lätt att slå sig för bröstet när man redan förra sommaren
 gick ut med att varna för val av denna arena och plats.

Själv hade jag varit ute på Refshalvön vid åtskilliga tillfällen så 
jag kände väl till området. Jag hade t.o.m. varit inne i den gamla
varvshallen.

Inte nog med att arenan d.v.s. gamla varvshallen som ägts av nerlagda 
varvet Burmeister & Wain består av en osedvanligt ful byggnad, vilken
 borde rivits för många år sedan. Nu har man tydligen insett att vägen dit 
är en katastrof d.v.s. om man planerar ett evenemang av den här 
digniteten.  

 Man kommer dessbättre också dit sjövägen med s.k. hamnbussar som
 blir ett komplement till de vanliga bussarna.

Att jag än en gång börjar tjata om detta beror på att i torsdags 
så hade tidningen Berlingske en stor artikel som berör problemen  
med hur publiken skall ta sig till och från arenan.

Klicka på länken nedan så kan Ni läsa artikeln. 



 Det här är riktigt illa, värst blir det när föreställningen är slut och
publiken, c:a 10 000, skall bege sig hem. Man räknar med att c:a 
 6000 besökare väljer hamnbussarna vilket innebär att det lär ta c:a
 tre timmar innan alla kommit över hamnen.

Hamnbussarna lär få kämpa hårt.
Resterande gäster c:a 4000 åker buss, 18 extrabussar kommer att 
gå i skytteltrafik från Huvudbangården. 

Det enda sättet man kan ta sig till B & W Hallerne är med andra
ord buss, båt och cykel.


Invändigt lär den enorma hallen blivit mycket läcker.
 Här kommer den stora publiken säkert att trivas.

B&W Hallen är förvisso ståtlig och dominerar hamnutsikten åt söder. 

 Följ med på min biltur ut till Refshalvön
www.youtube.com/malmoearena

Bästa Hälsningar
Kenneth

foton:undertecknad

   

Inga kommentarer: