tisdag 8 april 2014

Sydsvenskans svek


Bor man i en stad så!!! forts.

I denna blogg så skall jag inte tjata mer än några rader om ämnet 
i rubriken.

Jag inser att ovanstående korta mening täcker allt som kan hända i
en stad, har man varit så korkad att bosätta sig i en stad så får man
skylla sig själva.

Min tidning sedan 60-talet Sydsvenskan som jag trodde var till för
normala människor, inga ungdomar är intresserade av blaskan, ifall
dom är läskunniga så är det väl främst gratistidningarna som gäller.

Jag kontaktade en redaktionschef om detta med att man ger tillstånd
för en nattklubb, eller vad man nu kallar det för, att bedriva högljudd 
verksamhet mitt i ett bostadskvarter där många bor vägg i vägg med
 klubben

 Att lyssna till dunka dunka musik till klockan 4   
Onsdags, Fredags och Lördags nätterna, hur kul är det?
Rätt svar: Fråga dom som bor där...

Jag fick ett positivt besked att man skulle skriva några rader om detta.

En ung tjej som var journalist på tidningen fick uppdraget och kontak-
tade undertecknad. "På vilket sätt störs man?" en ovanlig korkad fråga! 

Med dessa ord så förstod jag direkt att hon missförstått det hela.

Artikeln berörde inte hur man kunnat ge tillstånd för att ha öppet
i ett bostadskvarter till fyra på morgonen. Det blev endast en liten 
fyrspaltare vad jag kan minnas så här efteråt. 

Stänger klubben klockan fyra på natten och ett antal hundra besökare 
lämnar lokalen då, kissnödiga, röksungna och snackesaliga bara detta 
säger sig själva. 

Att sedan dom anställda hämtar ut sina bilar på innegården vid halv-
femtiden är ju bara grädde på moset för dom som har sina sovrum åt
 detta håll och som dessutom sover med öppna fönster. 

Att det sedan finns folk måste stiga upp klockan sex för att ta sig till
sina jobb där man börjar klockan sju, vad tycks det om detta?

Hur tänker det kommunalråd som ger klartecken 
till detta? Och hur kan en journalist helt undvika
 att beröra pudelns kärna? 

Ursvagt Sydsvenskan.

Jag har förvisso skickat in några rader till spalten Åsikter men tror
inte att man tar in dessa för här kritiserar jag bl.a. tidningens artikel.

Av alla människor som jag pratat med i detta ämne så finns en 
säger en som inte tycker att detta luktar mutor långa vägar.

Min tidning sviker sina viktigaste läsare, d.v.s. de som följt tidningen
i vått och torrt i hela sitt liv. Jag har försvarat kritiker av tidningen i 
åratal men nu är det slut med det.  

Inledningsvis så skrev jag att jag inte skall tjata mer om detta
 ämne, men inser att det var viktigare än allt annat jag skriver om, 
så jag slutar här och hoppas att läsarna av bloggen förlåter mig.  

Ha en bra dag
Kenneth

   Ps, Jag har inspelningar i min mobiltelefon från förra årets efterfest
i samband med Big Slap. Efterfesten pågick till klockan 4 på natten
och det var som ett inferno. Inspelningarna startade vid 23-tiden 
då festen pågick som bäst i Pildammarna i Malmö och därefter
klockan 24 flyttades det hela till Swedbank Arena. 

Men varför klaga "bor man i en stad så" och vi drabbades bara en
futtig gång.

Inga kommentarer: