lördag 1 september 2012

Förlorat


FÖRLORAT

Min vän Lennart sa "varför skriver Du inte om alla förlorade pass"? 
"Hur då menar Du" frågade jag? 

För att göra en lång historia kort så finns det dagligen en rubrik
i Sydsvenskan med texten Förlorat,Tillvarataget

Här efterlyses nästan dagligen pass som förlorats. 
Ibland en efterlysning och ibland flera. 



Det handlar inte om Svenskar som förlorat sina pass utan
 uteslutet utländska medborgares. Idag ett Irakiskt men 
pass från Libanon förekommer också ofta. 

Man frågar sig också var blir alla passen av?

Hur vanligt är det för normala människor att förlora ett pass?
se nedan.
  
Lennart säger att han försökt uppmärksamma myndigheterna 
om detta men ingen tycks bry sig. Tydligen så fattar man inte
att detta är satt i system, eller så fattar man men gör inte
ett förbaskat dugg. Varför i så fall?

Broavgifter

I min blogg från den 19 augusti så efterlyste jag en sänkning
av priserna för oss på denna sida av sundet. Kronans värde har
 blivit allt starkare i förhållande till den Danska. 


Öresundsbron det bästa som hänt Malmö på 100 år
Broavgiften har ju tidigare höjts en eller två gånger p.g.a. det
motsatta. Jag ställde också frågan om det inte vore dags att
låta danskarna betala mer? I Sydsvenskans artikel så framgår
det att Danskarna favoriseras både när det gäller fordon och 
tågresor. 

Varför är vi alltid förlorare när vi ställs mot danskarna?
 Men å andra sidan så är våra politiker lyckligt ovetande om 
vad som händer utanför Stockholms tullar och det kanske
vi skall vara glada för.

http://www.sydsvenskan.se/oresundsbron/sankt-pris-pa-bron

Läs artikeln genom att klicka på länken ovan


Fri sprit = alkohol för våra politiker mm.

Aftonbladet avslöjar idag att våra företrädare som 
använder regeringsplanet, eller vad det nu kallas för, 
har fria alkoholhaltiga drycker när man reser med detta 
(fast det har dom väl alltid annars också förmodar jag). 

Ingen stor grej, kostar c:a 65.000:- om året och det är
Ok att jag som skattebetalare bjuder på detta. Vad
det kostar mig? Vet ej men kanske en ettöring på sin
höjd.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15342393.ab  

Läs artikeln genom att klicka på länken ovan

Grejen är dock att man tar för givet att skattebetalarna skall
stå för allt, fast de som utnyttjar skattebetalarna till max 
har ju både en riklig lön, fria resor, mat och traktamente mm 
och kunde kanske bjuda till lite själva. 

 Vännen
 Kenneth

Förlorat pass

Ps. Jo det har hänt oss också d.v.s. förlorat ett pass.
I Paris för c:a 15 år sedan när Anne-Maries handväska
stals. Fast å andra sidan så är detta det enda på
2x60 år (mitt inräknat).

Foton Undertecknad

Besök också min fotoblogg:
www.kennethsvardagfoton.blogspot.com

Besök min film och videosida:
www.youtube.com/malmoearena


Inga kommentarer: