måndag 7 juli 2008

Aldrig försent att börja





Hej, här kommer en ny bloggare!


Om det är något att läsa så blir jag glad, om inte så blir jag
 lika glad ändå.


Citat "Så skall Du skriva" säger min hustru Anne-Marie 
för det låter bättre.


Kenneth, "Du som är med på så mycket varför inte 
skaffa en blogg"? 


Med dessa ord ringande i mina öron så har jag beslutat 
mig för att prova!


Den som sa detta var min vän Bengt Järnepalm Angered.





Fotograf, Filmare, Journalist mm. Kallar sig Sveriges gladaste man, antagligen
för att han känner mig men troligast för sin underbara familj som han ständigt
 och gärna berättar om.




Jag träffar Bernt lite då och då, oftast i samband med 
Pressresor  till Danmark Tyskland arrangerade av 
Ehrenberg Marketing & Kommunikation 
som bl.a. finns i Lübeck, Malmö och Köpenhamn.


Själv är jag bl.a Busschaufför, reseledare, guide, arrangör, fixare mm som 
bla haft Ehrenbergs som kund sedan mitten av 90-talet. Jag hade i samma
 veva startat ett eget företag (KES Travel AB) i bussresebranschen.



Ehrenberg Marketing & Kommunikation startade ungefär samtidigt
 som mitt eget företag d.v.s. i mitten av 90-talet. Ehrenbergs 
 har utvecklats mycket sedan dess och deras största kund Scandlines 
har i dagarna meddelat att Ehrenberg utökat sitt engagemang i rederiet
 med att inte bara sköta PR utan nu även svara för all Information. 


Mitt företag avvecklade jag under våren men fortsätter så 
länge mina kunder återkommer. 



Numera med Tjörnarpsbuss som arbetsgivare, ett familjeföretag med 
underbar personal och en lika underbar ägarefamilj.



Fast i ärlighetens namn så avser jag, med ålderns rätt (66 år inom kort) att dra
 mig tillbaka. Detta skall man göra när det är som trevligast, tycker jag.




Tillbaka till vännen Bernt, senast vi träffades var nu i början av
 Juli på en fantastisk Slottsresa till Mecklenburg - Vorpommern. 

Visste Ni förresten att det finns mer än 2000 slott i denna tyska region?



Bernt har en egen blogg som är verkligt rolig att läsa och som visar 
vilken tokig men samtidigt jätteseriös och sympatisk människa
denna "Lapp" från Porjus är: http://www.ojohan.blogspot.com/

Att berätta om den fantastiska Slottsresan överlåter jag därför
 till Bernt och hans Blogg.

Jag har ändå så mycket annat kul och intressant att berätta om
 och orkar Ni bästa vänner att hänga med så blir det 
förhoppningsvis en hel del smått och gott. 

F O T O



Eftersom även jag älskar att fotografera så blir det en hel 
del bilder, de flesta har jag tagit själv.
Andras bilder tar jag hemskt gärna in i mån av utrymme.


M U S I K
Vad kommer jag att skriva om då? Jag älskar musik, helst Storband. Jag är stolt hedersmedlem (en av tre) i Amiralens storband, d.v.s. Harry Arnold bandet. Detta band startade i dess nuvarande form 1971 samma år som musiklegenden Harry Arnold avled.




Följ detta och andra fina storband här. Du kan också besöka min
 hemsida http://www.kestravel.se/ här finns en hel del smått och
 gott för den musikintresserade (Jazz mm).



Amiralens Storband på Malmöoperan 2008



Vännen Kenneth

Inga kommentarer: